۱۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۵
اجرای طرح پلیمر گچساران شتاب می‌گیرد| تأمین ویژه منابع مالی ریالی و ارزی
مدیرعامل صنایع پلیمر گچساران خبر داد

اجرای طرح پلیمر گچساران شتاب می‌گیرد| تأمین ویژه منابع مالی ریالی و ارزی

مدیرعامل شرکت صنایع پلیمر گچساران با اشاره به تعریف این طرح به‌عنوان طرح اولویت‌دار هلدینگ خلیج‌فارس، از تأمین ویژه منابع مالی اعم از ریالی و ارزی برای تسریع در اجرای این طرح خبر داد.

به گزارش بازار، سید محمدحسین جزایری موسوی با اشاره به راهبرد تسریع در اجرای طرح‌های در دست انجام هلدینگ خلیج‌فارس گفت: در پلیمر گچساران بر اساس همین راهبرد و توجه ویژه‌ای که معاونت برنامه‌ریزی و توسعه کسب‌وکار گروه معطوف این طرح کرده، عزم خود را جزم کرده‌ایم با تلاش همه‌جانبه و بسیج امکانات، زمان اجرای پروژه را از زمان تعریف‌شده نیمه دوم ۱۴۰۴، کوتاه‌تر کنیم.

وی با اعلام پیشرفت کلی ۲۴.۵۱ درصدی و پیشرفت بخش مهندسی ۶۶.۶۷ درصد طرح اظهار کرد: طرح پلی‌اتیلن سنگین شرکت صنایع پلیمر گچساران، با سرمایه‌گذاری بالغ بر ۲۰۰ میلیون یورو در حال اجراست که در بخش تأمین و ساخت تجهیزات پروژه تمرکز خود را بر ساخت داخل گذاشته‌ایم و بیش از ۷۰ درصد تجهیزات این طرح با اتکا به دانش و توان متخصصان ایرانی، داخلی‌سازی خواهد بود.

مدیرعامل شرکت صنایع پلیمر گچساران ادامه داد: تاکنون بیش از ۵ ‌میلیون یورو سفارش‌گذاری ارزی در تجهیزاتی که هنوز امکان تولید داخل ندارد انجام شده و تأمین ویژه منابع مالی، اعم از ریالی و ارزی نیز با پیگیری‌های انجام‌شده، ایجاد شده که این اعتبارات می‌تواند به پیشرفت پروژه کمک شایانی کند.

جزایری‌موسوی یادآور شد: پیش‌بینی می‌شود در زمان بهره‌برداری ۲۵۰ اشتغال مستقیم و بیش از ۶۰۰ اشتغال غیرمستقیم ایجاد شود و امیدواریم با راه‌اندازی سریع‌تر این طرح و همکاری هلدینگ خلیج‌فارس، بانک مرکزی و وزارت صمت شاهد آن باشیم که صنایع پلیمر گچساران نقش بسزایی در توسعه پایدار اقتصادی منطقه گچساران ایفا کند.

کد خبر: ۲۵۹٬۱۴۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha