۱۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۳
رکورد جابه‌جایی کالا در جاده‌های کشور شکسته شد
مدیرکل دفتر حمل و نقل کالای سازمان راهداری:

رکورد جابه‌جایی کالا در جاده‌های کشور شکسته شد

رکورد ماهیانه میزان جابجایی کالا در جاده‌های کشور در آبان ماه جاری با حمل ۵۰ میلیون تن کالا شکسته شد.

به گزارش بازار، مهرداد حمداللهی مدیرکل دفتر حمل و نقل کالای سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با اعلام حمل ۵۰ میلیون تن کالا توضیح داد: در هشت ماهه سال جاری بالغ بر ۳۷۵ میلیون تن کالا در قالب بیش از ۲۴ میلیون سفر از طریق جاده‌های کشور حمل شده است که ۱۲.۵ درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال قبل را نشان می‌دهد.

وی افزود: در آبان ماه سال جاری حدود ۵۰ میلیون تن کالا در جاده‌های کشور جابجا شده است که بیشترین میزان حمل ماهیانه کالا در جاده‌های کشور را به خود اختصاص داده است.

به گفته حمداللهی میزان حمل کالای اساسی از بنادر مهم کشور در هشت ماهه سال ۱۴۰۲ حدود ۱۴ میلیون تن با ۵۹۰ هزار بارنامه بوده است.

وی افزود: با توجه به ظرفیت‌های قانونی پیش‌بینی شده در قانون بودجه سال ۱۴۰۲ و الزام صاحبان معادن به حمل کالا از مبداء معادن با سند حمل (بارنامه) و پیگیری‌های به عمل آمده و ظرفیت‌های ایجاد شده برای صدور بارنامه این محمولات، رشد چشمگیری در اخذ سند حمل در این بخش صورت گرفته است.

حمداللهی اظهار کرد: میزان ۱۲۷ میلیون تن محمولات ساختمانی و معدنی در هشت ماهه سال ۱۴۰۲ با بارنامه جابجا شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۵ درصد رشد داشته است.

بنا بر گزارش سازمان راهداری وحمل‌ونقل جاده‌ای، وی گفت: در حال حاضر تعداد ۴۲۶ هزار دستگاه ناوگان باری دارای مجوز با میانگین عمر ۱۹/۱ سال و ۵۴۸ هزار راننده در حال خدمت‌رسانی در بخش حمل و نقل جاده‌ای کالا هستند.

کد خبر: ۲۵۹٬۱۳۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha