۱۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۱
افزایش اشتیاق گردشگران منطقه به ایران
رئیس انجمن دفاتر خدمات مسافرت هوایی مطرح کرد

افزایش اشتیاق گردشگران منطقه به ایران

رئیس انجمن دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران گفت: در ماه‌های پایانی سال شمسی و در آستانه آغاز سال جدید میلادی، شاهد افزایش ۳۰ تا ۴۰ درصدی اشتیاق گردشگران منطقه به ایران هستیم.

به گزارش بازار، حرمت الله رفیعی با بیان این مطلب افزود: تصور کارشناسان گردشگری این است که تا پایان امسال بین ۳۰ تا ۴۰ درصد نسبت به سال گذشته ورود گردشگران خارجی از کشورهای منطقه، خلیج فارس، چین و روسیه بیشتر شود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه در سال‌های گذشته با اقدامات خصمانه بسیاری از سفارتخانه‌های اروپایی، ورود گردشگران اروپایی به ایران تا ۱۰ درصد کاهش یافته بود گفت: در حال حاضر با شناخت گردشگران اروپایی از ایران و تغییر رویکرد اروپا، این روند نیز در حال تغییر است.

رئیس انجمن دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران توضیح داد: حذف روادید با برخی کشورهای همسایه، رویکرد مناسبی برای جایگزین کردن گردشگران اروپایی بوده است که باعث رونق بیشتر گردشگری شده است.

رفیعی گفت: در حال حاضر کشورهای اروپایی احساس می‌کنند بازار گردشگری ایران را از دست خواهند داد و این اتفاق به ضرر خودشان است.

پیشتر شالبافیان معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اعلام کرده بود: در شش ماه اول امسال، ۳ میلیون و ۳۵۴ هزار گردشگر خارجی وارد کشور شده اند که در مقایسه با سال گذشته رشد ۳۸ درصدی نشان می‌دهد.

کد خبر: ۲۵۹٬۱۱۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha