۱۲ آذر ۱۴۰۲ - ۰۷:۱۷
سرمایه گذاری ۴۵۰ میلیون دلاری نهادهای خیریه برای مقابله با انتشار گاز متان
حواشی اجلاس آب و هوایی کاپ ۲۸؛

سرمایه گذاری ۴۵۰ میلیون دلاری نهادهای خیریه برای مقابله با انتشار گاز متان

بیش از ۱۰ نهاد فعال زیست محیطی از آمادگی خود برای سرمایه گذاری ۴۵۰ میلیون دلاری در زمینه راه اندازی برنامه جامع ملی برای کشورها در راستای کاهش گاز متان خبر دادند.

به گزارش خبرنگار بازار؛ بیش از ۱۰ نهاد فعال زیست محیطی از آمادگی خود برای سرمایه گذاری ۴۵۰ میلیون دلاری در زمینه راه اندازی برنامه جامع ملی برای کشورها در راستای کاهش گاز متان خبر دادند.

در حاشیه برگزاری فعالان زیست محیطی یاد شده در حاشیه برگزاری اجلاس آب و هوایی کاپ ۲۸ از آمادگی خود برای انجام این سرمایه گذاری هنگفت طی سه سال آتی خبر داده و اعلام کردند که در صورت تمایل کشورها برای تدوین برنامه ای جامع در راستای مقابله با انتشار گاز متان به عنوان دومین گاز گلخانه ای سمی جهان، حاضرند از محل این بودجه به آنها کمک کنند.

برخی از مشهورترین این نهادهای خیریه عبارتند از صندوق زمین بزوس، انجمن فعلان بلومبرگ و بنیاد آب و هوایی سکویا که قرار است پروژه مذکور را به کمک یکدیگر به مرحله اجرا در آورند.

گفته می شود در کنار این شرکت های خیریه، کشورهایی چون امارات، آمریکا و چین نیز برنامه ها و کمک های مالی را برای مقابله با انتشار گازهای گلخانه ای به ویژه متان آماده کرده اند که قرار است آنها را اعلام نمایند.

با اینحال، کارشناسان معتقدند که تلاش های مربوط به مقابله با انتشار گاز متان نیازمند وضع قانون در حیطه ملی بوده و بودن وجود مقررات لازم الاجرای کافی نمی توان مقابله تاثیرگذاری با انشتار گازهای گلخانه ای داشت.

کد خبر: ۲۵۹٬۰۸۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha