۱۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۴
هدایت روان آب‌ها به شبکه فاضلاب خسارت‌زا است
سخنگوی صنعت آبفا:

هدایت روان آب‌ها به شبکه فاضلاب خسارت‌زا است

سخنگوی صنعت آب و فاضلاب کشور گفت: ضروری است از انتقال رواناب‌ها به شبکه‌های فاضلاب خودداری شود؛ زیرا این کار باعث پس‌زدگی فاضلاب به منازل شهروندان و ایجاد خسارت‌های هنگفت خواهد شد.

به گزارش بازار، هاشم امینی افزود: باتوجه‌به اقلیم کشورمان، طراحی و اجرای شبکه‌های فاضلاب به‌صورت مجزا انجام می‌شود که در این روش شرکت‌های آب و فاضلاب وظیفه جمع‌آوری و تصفیه فاضلاب شهری را بر عهده دارند و تأسیسات فاضلاب فقط برای جمع‌آوری، انتقال و تصفیه فاضلاب شهری در نظر گرفته شده است.

وی ادامه‌داد: مدیریت، ساماندهی و هدایت رواناب‌ها و آب‌های سطحی ناشی از نزولات جوی در این استاندارد پیش‌بینی نشده است و باید توسط نهادهای متولی با استفاده از شبکه مجزا و مستقل جمع‌آوری و انتقال ساماندهی شود.

سخنگوی صنعت آب و فاضلاب کشور خاطرنشان‌کرد: به‌منظور پیشگیری از آب‌گرفتگی معابر و بروز سیلاب ضروری است پیش از بارندگی‌ها ضمن لایروبی و آماده‌سازی زیرساخت‌های لازم اعم از مسیل‌ها، جوی‌ها و کانال‌های هدایت آب باران، از انتقال رواناب‌ها به شبکه‌های فاضلاب خودداری شود، زیرا این کار باعث پس‌زدگی فاضلاب به منازل شهروندان و ایجاد خسارت‌های هنگفت به شبکه‌ها و تصفیه‌خانه‌های فاضلاب خواهد شد.

امینی با تاکید بر مسوولیت‌پذیری همه ارگان‌ها در این زمینه، ابراز امیدواری کرد: دستگاه‌ها و نهادهای متولی امر با به‌کارگیری تمهیدات لازم از بروز مشکلات در این‌ زمینه جلوگیری کنند و راهکار مناسبی برای مدیریت رواناب‌ها و آب‌های سطحی اتخاذ شود.

وی افزود: در صورت طراحی و اجرای شبکه‌های مرکب (فاضلاب شهری و آب‌های سطحی) در مناطق با اقلیم کم‌بارش در دوره زمانی محدود از سال، علاوه بر افزایش بسیار زیاد هزینه ایجاد زیرساخت‌ها، به دلیل نبود بارش در مدت‌زمان طولانی از سال مشکلات فنی زیادی در زمینه بهره‌برداری از این شبکه‌ها ایجاد می‌شود و به همین دلیل در دنیا و در کشورهای با میزان کم نزولات جوی، شبکه‌های فاضلاب شهری به‌صورت مجزا از شبکه‌های هدایت آب سطحی طراحی و اجرا می‌شود.

کد خبر: ۲۵۹٬۰۵۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha