۱۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۹
حمایت اتحادیه اروپا از پروژه های گازرسانی غول های نفتی به عنوان امور عام المنفعه
با انتشار بیانیه ای رسمی اعلام شد؛

حمایت اتحادیه اروپا از پروژه های گازرسانی غول های نفتی به عنوان امور عام المنفعه

کمیسیون اروپا با انتشار بیانیه ای رسمی اعلام کرد که پروژه های نفتی سه شرکت بزرگ ایتالیایی اِنی، اسنام و ترنا در فهرست پروژه های عام المنفعه اتحادیه اروپا قرار خواهند گرفت.

به گزارش خبرنگار بازار؛ کمیسیون اروپا با انتشار بیانیه ای رسمی اعلام کرد که پروژه های نفتی سه شرکت بزرگ ایتالیایی اِنی، اسنام و ترنا در فهرست پروژه های عام المنفعه اتحادیه اروپا قرار خواهند گرفت.

با این بخشنامه اتحادیه اروپا، شرکت های نفتی یاد شده می توانند به سرعت و با کمترین تشریفات، به منابع مالی اتحادیه اروپا دست یافته و از این اعتبار برای توسعه پروژه های انتقال و ذخیره سازی گاز در منطقه یورو استفاده نمایند.

در همین راستا، برخی پروژه های این سه شرکت از جمله تاسیس خط لوله انتقال هیدروژن میان کشورهای ایتالیا، آلمان و اتریش که در دست احداث توسط شرکت سنام است نیز در فهرست پروژه های عام المنفعه اتحادیه اروپا قرار خواهند گرفت.

برخی از دیگر پروژه های تعریف شده در این فهرست عبارتند از «گاز کانکت» اتریش و ترانس اتریش که عمده این پروژه ها در زمینه انتقال و ذخیره گار اروپا تعریف شده اند. به نظر می رسد با قرار گرفتن اروپا در آستانه ورود به زمستان، اولویت های پروژه های زیرساختی اتحادیه اروپا به سمت تجهیز کشورهای منطقه یورو به زیرساخت های مرتبط با تجهیزات انتقال و ذخیره سازی گاز تغییر جهت داده اند.

اتحادیه اروپا همچنین مذاکراتی فشرده را با کشورهای منطقه قفقاز جنوبی و شرق دریای خزر برای راه اندازی خط لوله انتقال گاز به اروپا از طریق ترکیه و گرجستان آغاز کرده و به نظر می رسد حمایت از سه شرکت ایتالیایی فعال در زمینه گاز نیز در همین راستا صورت پذیرفته است.

کد خبر: ۲۵۸٬۹۸۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha