۱۰ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۹
آینده بشریت نامعلوم است
دبیرکل سازمان ملل در نشست تغییرات اقلیمی:

آینده بشریت نامعلوم است

دبیرکل سازمان ملل امروز (جمعه دهم آذرماه) در اجلاس تغییرات اقلیمی امارات (کوپ ۲۸) نسبت به اثرات فاجعه‌بار این تغییرات هشدار داد و گفت آینده بشریت نامعلوم است.

به گزارش بازار، آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد که در نشست تغییرات اقلیمی در شهر دوبی امارات متحده عربی سخن‌ می‌گفت، اظهار داشت: این نشست باید روزنه امیدی برای مقابله با تغییرات اقلیمی باشد.

وی خطاب به سران کشورهای حاضر در نشست گفت: این نشست را به امید جدیدی برای آینده تبدیل کنید.

گوترش با اشاره به اینکه رسیدگی به عدالت اقلیمی «دیرکرد طولانی مدتی» داشته است، تصریح کرد: می‌توان از نابودی سیاره زمین جلوگیری کرد. ما به رهبری، همکاری و اراده سیاسی نیاز داریم. هم اکنون به این‌ها نیاز داریم.

وی افزود: کشورهای درحال توسعه با فجایعی که خودشان مسبب‌شان نیستند، سرخورده شده‌اند.

بر اساس این گزارش، سازمان ملل متحد با برگزاری این نشست بر «حفظ آب و هوای قابل سکونت» تاکید می‌کند و در عین حال می‌گوید تولید زغال سنگ، نفت و گاز «باید به سرعت کاهش پیدا کنند.»

هدف مهم دیگر این نشست افزایش استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر مانند انرژی بادی، خورشیدی، آبی و زمین گرمایی است. سازمان ملل در نظر دارد ظرفیت انرژی‌های تجدیدپذیر را تا سال ۲۰۳۰ سه برابر کند.

سازمان ملل اعلام کرده است: تامین مالی و سرمایه گذاری برای سازگاری و تاب آوری اقلیمی به «پیشرفت چشمگیری(جهش کوانتومی)» نیاز دارد.

کد خبر: ۲۵۸٬۹۶۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha