۱۰ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۵
جلوگیری از خروج ۱۰۰ میلیون دلار ارز با تولید کاغذ ایرانی
مدیرعامل صنایع چوب و کاغذ مازندران:

جلوگیری از خروج ۱۰۰ میلیون دلار ارز با تولید کاغذ ایرانی

ساری- مدیرعامل صنایع چوب و کاغذ مازندران گفت: طی دو سال گذشته با تولید کاغذ ایرانی از خروج ۱۰۰ میلیون دلار ارز از کشور جلوگیری شده است.

به گزارش خبرنگار بازار، امید نیک نژاد صبح جمعه در جشن خودکفایی تولید کاغذ ایرانی با بیان این که هرچند ممکن است کاغذ چاپ و تحریر نسبت به دیگر تولیدات سودده نباشد، افزود: اما ۶۰۰ میلیون دلار تجهیزاتی در این کارخانه مستقر شده است و باید از آن محصولاتی تولید کنیم که برای کشور استراتژیک محسوب می شود.

وی با بیان این که کاغذ چاپ و تحریر یکی از عقبه های استراتژیک محسوب می شود،افزود: هزینه کردن برای رسیدن به این عقبه استراتژیک و تولید کاغذ سرمایه گذاری است.

وی با عنوان این که مهمترین مسئولیت اجتماعی در چوب و کاغذ این است که کالای مورد نیاز کشور را تامین کند، افزود: ما پیام دولت را دریافت کردیم و برای تولید کاغذ تحریر و خودکفایی پای کار هستیم.

نیک نژاد افزود:ما ۳۰ هزار تن ظرفیت تولید بدون استفاده در کارخانه داریم، افزود: سال قبل و امسال تابستان سه ماه با کمبود و قطع برق روبرو بودیم و این سه ماه ۲۰ هزار تن ظرفیت تولید را از ما گرفته است.

مدیرعامل صنایع چوب و کاغذ مازندران یادآور شد: طی دو سال قبل ۱۰۰ هزار دلار با تولید کاغذ ایرانی از خروج ارز جلوگیری شد و اگر ۲۰ هزار تن در چرخه تولید قرار می گرفت، می توانستیم بسیاری از نیازها را رفع کنیم.

وی ادامه داد: اگر گوشه چشمی به این کارخانه توجه شود می توانیم میزان تولید را به ۸۵ هزار تن برسانیم.

وی به مشکلات حوزه تولید اشاره کرد و گفت: متاسفانه بانک امروز و در روز جمعه با ارسال پیامک حساب های شخصی و غیرشخصی ما را مسدود کرد و باید بدانیم در عرصه تولید شرایط چندان باز نیست.

به گزارش بازار، در حاشیه جشن خودکفایی تولید کاغذ اولین رویداد رویداد رقابتی جام رسانه‌ای امید را با # خودکفایی کاغذ و # پیشر فت مازندران اجرا می‌کند.

کد خبر: ۲۵۸٬۹۴۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha