۴ تیر ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۱
مصرف آب در لرستان ۳۰ درصد افزایش یافت
مدیرعامل آب و فاضلاب لرستان:

مصرف آب در لرستان ۳۰ درصد افزایش یافت

لرستان- کرم وند، مدیرعامل آب و فاضلاب لرستان با اشاره به روند صعودی مصرف آب در استان گفت: با شیوع ویروس کرونا مصرف آب در لرستان ۳۰ درصد افزایش یافته است.

حمیدرضا کرم وند در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: میانگین مصرف استاندارد هر فرد در شبانه روز حدود ۱۵۰ لیتر است ولی در استان لرستان ۱۸۰ تا ۲۰۰ لیتر است.

وی افزود: با توجه به اینکه ویروس کرونا از اسفند ماه شروع شد، در اسفند ماه با افزایش ۳۰ درصدی مصرف آب مواجه شدیم؛ در فروردین، اردیبهشت و خرداد ماه نیز با توجه به فصل گرما، مصرف آب روند صعودی داشته و مصرف آب در استان بیش از۳۰ درصد شاهد افزایش یافته است.

مدیرعامل آب و فاضلاب لرستان عنوان کرد: مردم باید مدیریت مصرف بهینه و رعایت الگوی مصرفی را داشته باشند؛ ممکن است در بحث زیرساختی نیز برخی از تجهیزات فرسوده باشند و نیاز به تعمیر باشد و در برخی مناطق نیز این اصلاحات در حال انجام است و شبکه را توسعه می‌دهیم ولی با توجه به وضعیت اعتبارات نمی‌توانیم کل شبکه استان را در زمان محدودی حل کنیم.

وی بیان کرد: برآورد ما برای یک خانواده چهار نفره در یک بازه زمانی ۴۵ روزه مصرف ۲۰ متر مکعب بوده تا به عنوان یک مشترک خوش حساب و کم مصرف محسوب شود، خیلی از مشترکان خوشبختانه این موضوع را رعایت می‌کنند.

کرم وند تصریح کرد: با توجه به فصل گرما و افزایش دما، خیلی از مردم از کولر آبی استفاده می‌کنند، یک کولر آبی به تنهایی می‌تواند در یک شبانه روز بین ۳۰۰ تا ۴۰۰ لیتر آب مصرف کند.

وی گفت: اگر کولرهای آبی در پشت بام قرار دارند باید سایه بان داشته باشند و با توجه به شرایط دمایی و تبخیری که وجود دارد باعث می‌شود آب سریع تر تبخیر و سبب افزایش مصرف شود.

مدیرعامل آب و فاضلاب لرستان اظهار داشت: برخی از مشترکان در طبقات فوقانی هستند، شبکه به گونه‌ای تنظیم شده که فقط طبقات همکف، اول و نهایتا دوم را تامین آب مطمئن داشته باشم که مشترکان باید مخزن و پمپ را با هم نصب کنند. اگر ماموران ما پمپ‌های بدون مخزن را مشاهده کنند جریمه‌های سنگینی اعمال می‌شود.

کد خبر: ۲۵٬۸۷۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha