۸ آذر ۱۴۰۲ - ۲۳:۵۷
توافق دولت سیزدهم با کشورهای همسایه خزری، صادرات محصولات کشاورزی را افزایش داد
معاون باغبانی وزیر جهاد کشاورزی:

توافق دولت سیزدهم با کشورهای همسایه خزری، صادرات محصولات کشاورزی را افزایش داد

معاون باغبانی وزیر جهاد کشاورزی گفت: توافق‌های دولت سیزدهم با کشورهای حاشیه دریای خزر روند صادرات محصولات کشاورزی را دو چندان کرد و امروز روند صادرات محصولات کشاورزی امیدوار کننده است.

به گزارش بازار، محمدمهدی برومندی معاون باغبانی وزارت جهاد کشاورزی باغداری دانش محور را راه رسیدن به تولید پایدار عنوان کرد و گفت: پژوهشکده مرکبات کشور که در مازندران واقع است باید کانون تولید نهال گواهی شده باشد و نیاز استان را تامین و تولید کند.

معاون باغبانی وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به تامین کود یارانه ای بخش باغبانی کشور از سوی دولت و مجلس اظهار داشت: اتاق مشترک و پنجره واحد جهاد کشاورزی، گمرک و اتاق بازرگانی باید در استان تشکیل شود تا صادرکننده منتظر تاییدیه‌های گمرکی و قرنطینه ای نباشد.

برومندی با اظهار این که باید از باغداری معیشتی به سمت باغداری تجاری و پیشرفته و تولید و صادرات قراردادی برویم، ادامه داد: شناسنامه‌دار کردن باغ تکمیل کننده تولید پایدار و افزایش صادرات است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی با تاکید بر این که صادرات محصولات کشاورزی باید به سمت نظام مندی و استانداردهای کشورهای هدف حرکت کند، گفت:هدفمندی در تجارت و صادرات کیوی باغداران مازندران و گیلان در سال جاری سبب شد تا باغداران سود منطقی و بیشتری نسبت به سال گذشته ببرند.

وی با تاکید بر لزوم کاهش هزینه‌های تولید مرکبات مازندران گفت: این در حالی است که امروز از بعد از برداشت مرکبات، در مراحل حمل و نقل، بسته بندی، سورتینگ و گمرکات شاهد افزایش هزینه مرکبات مازندران هستیم.

معاون وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد: حفظ نباتات مازندران در توسعه صادرات محصولات کشاورزی باید به کمک بیاید، این که کمبود نیرو در گمرکات و حفظ نباتات مازندران، صادرات را با چالش مواجه کند، اصلأ پذیرفتنی نیست.

برومندی با بیان اینکه در بازدید میدانی امروز از فرایند تولید تا صادرات مرکبات مازندران متوجه وجود موانع صادرات مرکبات در گمرک شدیم، تصریح کرد: سورتینگ داران مرکبات مازندران باید به سمت کشاورزی قراردادی بروند تا مورد حمایت تسهیلاتی دولت قرار بگیرند.

وی همچنین از استمهال بدهی وام کشاورزان مازندران خبر داد و گفت: تسهیلات جدید در ازای خرید مرکبات از باغداران مازندران با شرط نظارت، به سورتینگ داران پرداخت خواهد شد.

کد خبر: ۲۵۸٬۷۷۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha