۱۱ آذر ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
روستاییان کجور با کلاج و دنده گرم می شوند| گازرسانی وقت گُل نی
بازار گزارش می دهد؛

روستاییان کجور با کلاج و دنده گرم می شوند| گازرسانی وقت گُل نی

کجور- روستاییان کجور هر روز چشم انتظار آمدن تریلی هایی هستند که از سینه کش کوه بالا می رود و سیلندرها را به ایستگاه می رساند.

بازار؛ گروه استان ها: شهروندان شهرهای کوهستانی و ییلاقی کجور از توابع شهرستان نوشهر هر روز منتظر آمدن تریلی‌هایی هستند که خود را از سینه‌کش جاده به بالای کوه و ایستگاه تغذیه رساند و گرما را به خانه‌ های آنان هدیه دهد.

بخش کجور نوشهر متشکل از دو شهر کوهستانی و ۶۳ پارچه آبادی است و جمعیت آن به بیش از ۲۰ هزار نفر می‌رسد و اهالی این منطقه دور افتاده و کوهستانی در زمستان خانه‌ هایشان را با سیلندرهای که با حمل توسط تریلی‌ های کلاچ و دنده ای به ایستگاه گازرسانی در شهر پول می رسد، گرم می کنند و بارها طی سال های گذشته به دلیل برف شدید و انسداد راه ها، گاز خانگی شهروندان قطع شده بود.

روزانه هشت دستگاه تریلر از جاده پرپیچ و خم کجور خود را به ایستگاه‌های گاز در شهر کوهستانی پول می‌ رسانند تا با تخلیه و بارگیری سیلندرها گرمای گاز را به خانه‌های مردم منطقه ببرند. کوهستانی و صعب العبور بودن منطقه از یک سو و افت فشار ناشی گاز در برودت هوا و زمستان سبب شده تا طرح گازرسانی بخش کجور روی میز دولت‌ها قرار گیرد.

بیش از دو سال است که طرح گازرسانی به منطقه کجور آغاز شده است و هنوز این طرح به مرحله نهایی نرسیده است.پراکندگی بخش کجور و شمار بالای روستاییانی که در روستاهای این مناطق زندگی می‌کنند و اختلاف آن با سطح دریا، ضرورت تسریع در اجرای پروژه را الزامی می رساند.

روستاییان کجور با کلاج و دنده گرم می شوند| گازرسانی وقت گُل نی

یک شهروند کجوری: در حال حاضر فقط دو شهر کوهستانی پول و کجور از گاز سی ان جی استفاه می کنند و اهالی ۶۶ روستاهای بخش کجور خانه‌ هایشان را با نفت سفید روشن می‌کنند

در حال حاضر فقط دو شهر کوهستانی پول و کجور از گاز سی ان جی استفاه می کنند و اهالی ۶۶ روستاهای بخش کجور خانه‌ هایشان را با نفت سفید روشن می‌کنند و گازرسانی به این روستاها فعلاً در دستور کار نیست.

یکی از روستاییان کجور می گوید: هر روز شاهد تردد تریلی‌های کشنده سیلندرهای گاز در جاده ناایمن منطقه هستیم و گاه بدون خودروهای راهنما تردد می کنند و مشکلات زیادی را برای مردم ایجاد کرده است.

خسروی در گفت و گو با خبرنگار بازار با بیان اینکه مردم منطقه برای تامین سوخت با مشکل روبرو هستند، گفت: انتظار داریم که دولت گازرسانی به این روستاهای محروم را در دستور کار قرار دهد.

یک شهروند کجوری گفت: در حال حاضر فقط دو شهر کوهستانی پول و کجور از گاز سی ان جی استفاه می کنند و اهالی ۶۶ روستاهای بخش کجور خانه‌ هایشان را با نفت سفید روشن می‌کنند.

علاوه بر این، یک شهروند کجوری نیز با بیان اینکه افت فشار گاز در روزهای سرد و زمستان در این منطقه بالاست، می گوید: با توجه به برودت هوا تامین گاز از طریق سیلند نمی‌ تواند گرمابخش خوبی برای خانه‌ های مردم باشد.

ترک ادامه داد: در حال حاضر فقط دو شهر کوهستانی پول و کجور از گاز سی ان جی استفاه می کنند و اهالی ۶۶ روستاهای بخش کجور خانه‌ هایشان را با نفت سفید روشن می‌کنند .

مسئولان شهرستان نوشهر نیز بر تسریع در روند اجرای پروژه عظیم گازرسانی برای گرما بخشیدن به منازل مردم بخش کجور تاکید کردند و رستم زرودی فرماندار شهرستان نیز با بیان این که پروژه گازرسانی در دو بخش در حال انجام است، افزود: فاز یک این پروژه از سمت ونوش به اتمام رسیده و فاز دوم پیشرفت ۸۵ درصدی داشته است و فاز سوم با انتخاب پیمانکار از همین هفته فعالیت خود را آغاز خواهد کرد.

روستاییان کجور با کلاج و دنده گرم می شوند| گازرسانی وقت گُل نی

وی در گفت و گو با خبرنگار بازار ادامه داد: همچنین از سمت مرزن آباد، فاز یک شامل مرزن‌آباد به دوآب پیشرفت ۶۷ درصد، دوآب تا گت کش ۵۰ درصد، فاز سوم گت کش به پول ۱۰۰ درصد، پول به کجور ۱۰۰ درصد، کجور به کدیر ۱۰۰ درصد و کدیر به پیمد نیز ۱۰۰ درصد پیشرفت داشته است.

دو هزار میلیارد تومان صرف گازرسانی به سه شهر کوهستانی شده است

قاسم مایلی رستمی مدیرعامل گاز مازندران نیز با اشاره به اجرای پروژه گازرسانی به بخش کجور افزود: پیش بینی می‌شود ظرف ۳ ماهه آینده کل رینگ اصلی این پروژه به اتمام برسد و همچنین لوله گذاری سطح روستاها در هفت خوشه انجام خواهد شد و در حال حاضر شبکه داخلی روستای کدیر و فیروز کلا به عنوان پایلوت آغاز شده است.

وی در گفت وگو با خبرنگار بازار افزود: طرح گازرسانی به سه شهر پول، کجور و بلده و ۱۸۵روستای حومه شهرستان های نوشهر، نور و آمل با اعتبار بیش از دو هزار میلیارد تومان در دست اقدام است.

وی ادامه داد: این پروژه به‌دلیل استفاده از خط انتقال قوی در این منطقه،حدودا با نصب ۳۱ ایستگاه تقلیل فشار،۳۳۷ کیلوتر خط تغذیه و یک‌هزار و ۵۰۰ کیلومتر خط توزیع برای ۱۸۵روستای مناطق پول، کجور، بلده، چلاو مردمان این منطقه را از نعمت گاز برخوردار خواهد کرد و نزدیک به ۴۰ هزار خانوار را تحت پوشش قرار خواهد داد و در این پروژه برای مشترکین جدید طی سالیان آتی نیز پیش بینی شده است.

هم اکنون ۳۵۰ روستای بالای ۲۰ خانوار مازندران از داشتن گاز طبیعی محروم هستند و از این تعداد ۶۶ روستا در بخش کجور واقع شده است.

کد خبر: ۲۵۸٬۷۲۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 2
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • درویش IR ۱۰:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۱
      0 0
      منطقه زانوس روسناق هیچ کاری بابت گاز رسانی انجام ندادند انشاالله کی انجام میشه
    • IR ۱۸:۲۷ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۴
      0 0
      حالا اول به روستای ساس گاز بدید ، بقیه بعدا