۱۱ آذر ۱۴۰۲ - ۲۳:۱۹
افتتاح چند طرح بزرگ آبرسانی همزمان با دور دوم سفر رئیس جمهور به استان زنجان
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای زنجان خبر داد؛

افتتاح چند طرح بزرگ آبرسانی همزمان با دور دوم سفر رئیس جمهور به استان زنجان

زنجان-باقری،مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای زنجان،از افتتاح چند طرح بزرگ آبرسانی همزمان با دور دوم سفر رئیس جمهور به استان زنجان خبر داد و گفت: سد بلوبین باهدف کنترل جریان‌های سطحی افتتاح می شود.

اکبر باقری در گفتگو با خبرنگار بازار، از افتتاح چند طرح بزرگ آبرسانی همزمان با دور دوم سفر رئیس جمهور به استان زنجان خبر داد و گفت: سد بلوبین باهدف کنترل جریان‌های سطحی در محدوده طرح و ذخیره آنها در مخزن این سد در راستای تأمین آب شرب شهرهای «زرین‌آباد» و «حلب» و ۹۲ روستای مسیر این منطقه به میزان ۳.۵ میلیون مترمکعب در سال و امکان تأمین نیاز آبی صنایع مستقر در منطقه به میزان ۶ میلیون متر مکعب در سال احداث شده است.

گفت: رئیس جمهور در دور دوم سفر خود به استان زنجان طرح‌های از جمله سد میرزاخانلو ۲، سد ایالو و آبرسانی از سد ایالو در سفر رئیس جمهور به استان افتتاح می شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای زنجان،گفت: اعتبار صرف شده برای سد میرزاخانلو ۲ به ۹ هزار و ۴۳۶ میلیارد ریال و اعتبار مورد نیاز حدود ۱۲۵ میلیارد ریال، اعتبار صرف شده و سد ایالو ۶ هزار و ۷۴۷ میلیارد ریال و اعتبار مورد نیاز ۳۰۰ میلیارد ریال و برای آبرسانی سد ایالو اعتبار صرف شده ۴ هزار و ۶۷۱ میلیارد ریال و اعتبار موردنیاز یک هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال است.

باقری اظهار داشت: تکمیل سد بلو بین با اختصاص یک هزار و ۸۳۰ میلیارد ریال اعتبار و سد مَراش با ۲ هزار و ۷۷۰ میلیارد ریال اعتبار جزو مصوبات دور اول سفر رئیس جمهور به زنجان بود که برای سد بلوبین ۲ هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال که بیش از رقم مصوب بود اختصاص یافت و این پروژه هم اکنون به پیشرفت فیزیکی ۷۷ درصدی رسیده است.

وی گفت: برای سد مراش نیز ۲ هزار و ۶۸۰ میلیارد ریال اختصاص یافت که با این میزان اعتبار به پیشرفت فیزیکی ۶۷ درصد رسیده و نیازمند تأمین مالی از سیستم بانکی است.

کد خبر: ۲۵۸٬۷۲۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha