۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۹:۵۲
چگونه ورود فرزندتان به صنعت بازی‌سازی را آسان کنید

چگونه ورود فرزندتان به صنعت بازی‌سازی را آسان کنید

بهترین راه برای ورود فرزندتان به صنعت بازی‌سازی چیست؟

به گزارش بازار،  تقریباً تک تک ما در کودکی بازی ‌های کامپیوتری را تجربه کرده‌ایم و در رویاهایمان می‌خواستیم روزی بازی خودمان را بسازیم اما راه رسیدن به این رویا آنقدر سخت و صعب العبور بود که عطایش را به لقایش بخشیدیم. با این حال صنعت بازی‌سازی مدرن با همه‌گیر شدن موبایل‌های هوشمند و گجت‌های الکترونیکی به قدری پیشرفت کرده و حرفه‌ای‌تر شده که طراحی بازی و بازی‌سازی به گزینه شغلی مناسبی تبدیل شده و اگر فرزندمان بخواهد یک طراح بازی حرفه‌ای بشود، خوشحال می‌شویم چون مثل دکتری و مهندسی، شغلی آینده‌دار و جذابی برای خود انتخاب کرده که طبق آخرین آمار موجود، حداقل حدود ۷۰ هزار دلار درآمد سالانه دارد. با تمام این حرف‌ها، سوال بزرگ اینجاست که در دنیای‌ حرفه‌ای و تخصصی مدرن چگونه می‌توانید فرزندتان را وارد صنعت بازی سازی کنید؟

صنعت بازی‌سازی و طراحی ویدیو گیم از دور مانند دنیایی بسیار فنی و تخصصی به نظر ‌می‌رسد و از نظر کسانی که با آن آشنا نیستند، موانع زیادی برای ورود به آن وجود دارد. با این حال بخش دانش‌آموزی آکادمی همراه اول با برگزاری اولین رویداد ملی استعدادیابی همراه اول یا همان رویداد کی‌برد کار را ساده‌ کرده و فرزند گیمر شما که صرفاً به بازی‌سازی علاقه‌ دارد، قادر است با رویداد کی‌برد به راحتی قدم اول را برای ورود به صنعت بازی‌سازی بردارد. چگونه؟

در رویداد کی‌برد بازی‌سازی فقط برنامه‌نویسی نیست

بخش دانش‌آموزی آکادمی همراه اول برای هر چه ساده‌تر کردن روند آشنایی دانش‌آموزان با مفاهیم پایه و مقدماتی بازی‌سازی، مباحث آموزشی رویداد بازی سازی کی‌برد را به ۴ بخش تقسیم کرده است. این چهار بخش عبارتند از؛

● بخش برنامه‌نویسی یا فنی

● بخش طراحی هنری یا هنری

● بخش طراحی بازی یا طراحی

● بخش مهارت‌های عمومی

به همین دلیل کی‌برد یا همان رویداد استعدادیابی همراه اول، بهترین فرصت برای دانش‌آموزان علاقه‌مند به حوزه‌های برنامه‌نویسی، طراحی هنری و طراحی بازی سراسر کشور به شمار می‌رود تا در ابتدا با اصول اولیه و بخش‌های مختلف بازی‌سازی از شروع تا پایان آشنا شوند. پس از آن نیز  بخش و حرفه‌ مورد علاقه‌شان در بازی‌سازی را بهتر شناخته و بتوانند با آموخته‌ها و رزومه‌ بهتر، راه ورودشان به مسیر شغلی بازی‌سازی موبایلی را پیدا کرده و بالاخره رویای ورود به صنعت بازی‌سازی را آسانتر به حقیقت تبدیل کنند.

بازی سازی

به همین منظور بیش از ۴۰ ساعت محتوای آموزش بازی‌سازی در ۴ بخش فنی، هنری، طراحی و مهارت‌های عمومی توسط ۱۸نفر از بهترین اساتید فعال در صنعت بازی‌سازی کشور تهیه شده که نام فیروز دهقان طراح استودیوی بازی Deadmage، محمد مهدی بهفر راد مدیرعامل مدریک، سید سینا میراثی طراح بازی استودیوی کوییز و همچنین احمد جاودان کارگردان هنری و داستان‌نویس استودیوی پاییزان در میان آنها دیده می‌شود.

علاوه بر این، آموزش دانش‌آموزان به جلسات ضبط شده محدود نمی‌شود چرا که اساتید در پایان دوره، مراجع و رفرنس‌های بیشتر برای یادگیری بهتر و تست عملی مباحث آموخته شده به علاقمندان معرفی می‌کردند تا آنها بتوانند پشتوانه علمی و عملی خود را در حوزه بازی‌سازی قوی‌تر کنند. بدین‌ ترتیب آکادمی همراه با تغییر روند رویداد کی‌بورد و ساخت دوره‌های آموزشی مقدماتی و کاربردی توانسته علاوه بر استعدادیابی دانش‌آموزان مستعد سراسر کشور، روی آموزش کاربردی و تجربه عملی بازی سازی نیز تمرکز کند.  

بازی سازی

با رویداد کی‌برد حضور در صنعت بازی‌سازی را تجربه کنید 

اگر بخش آموزشی رویداد کی‌برد را در نظر نگیریم، روند این رویداد هم می‌تواند تجربه حضور در صنعت بازی‌سازی را برای دانش آموزان شبیه‌سازی کنید. بدین صورت که شرکت کنندگان رویداد کی‌برد پس از ثبت نام و دیدن دوره‌های آموزشی، در مرحله بعدی باید یک تیم ۳ تا ۵ نفره با شرکت‌ کنندگان استان خود برای ساخت بازی تشکیل دهند و وظیفه یکی از سه نقش اصلی گفته شده را بر عهده بگیرند.

تیم‌های تشکیل شده تا شهریور ماه پروپوزال‌ یا طرح‌های اولیه بازی دلخواهشان را برای داورها فرستاده و راهنمایی می‌شدند تا بتوانند پروسه بازی‌سازی راحت‌تر و بهتری را تجربه کنند. در مرحله دوم تیم‌ها تا پایان مهر فرصت داشتند تا نمونه‌ اولیه بازی‌ها را برای کمیته داوری بفرستند. در مرحله سوم که قرار است تا انتهای آبان تمام شود، قرار است داوران پروژه‌ها را بررسی کرده تا کاندیداهای نهایی را در هر مقطع انتخاب کنند. آذر ماه نیز نوبت به بوت‌ کمپ و اردوی سه روزه پایانی رویداد کی‌بورد می‌رسد که مراسم اختتامیه و اهدای جوایز نیز در پایان این بوت کمپ برگزار می‌شود.

بازی سازی

علاوه بر جوایز نقدی که مجموع آن به ۲۰۰ میلیون تومان می‌رسد، آکادمی همراه اول در راستای حمایت و پشتیبانی از دانش‌آموزان مستعد، متعهد شده دانش آموزان برگزیده را عضو باشگاه ‌کی‌برد کرده تا منتورها و کارشناسان به حمایت از دانش‌آموزان برنده ادامه داده و از آنها در مسیر توسعه‌ بازی‌های موبایلی‌شان به صورت اختصاصی پشتیبانی کنند.

رویداد کی‌برد بعدی را از دست ندهید

با توجه به تقسیم بندی مناسب مباحث آموزشی به چهار بخش فنی، هنری، طراحی و مهارت‌های عمومی، حضور در اردوی سه روزه تخصصی بازی‌سازی آکادمی همراه اول، آموزش و منتورینگ دانش‌آموزان توسط بهترین اساتید فعال در صنعت بازی‌سازی کشور و مهمتر از همه حمایت‌های ویژه از بازی‌ها و دانش‌آموزان مستعد و برتر، کی‌برد یا همان رویداد استعدادیابی همراه اول بهترین فرصت برای ورود فرزندتان به صنعت بازی‌سازی به شمار می‌رود.

از آنجایی که رسالت و مسئولیت اجتماعی مجموعه همراه اول استعدادیابی دانش‌اموزان توانمند و پشتیبانی از آنها برای فعالیت بیشتر و پرثمرتر در صنعت ICT به شمار می‌رود، بخش دانش آموزی آکادمی همراه اول هدف دارد تا رویداد کی‌برد را ۲ بار در سال برگزار کند تا بتواند شهرها و شهرستان‌های بیشتری را پوشش دهد و هیچ دانش آموز مستعد و علاقمندی باقی نمانده باشد که بخاطر محدودیت‌ها از قطار تکنولوژی مدرن عقب بیفتد.

بازی سازی

بنابراین اگر می‌خواهید در رویداد کی‌برد دوم سال ۱۴۰۲شرکت کنید یا از اتفاقات این دوره یا رویدادهای آینده باخبر شوید، به سایت kibordevents.ir مراجعه و ثبت نام کنید. ناگفته نماند که اخبار، آمار و روند رویدادها، چالش‌ها و عملکرد تیم‌های حاضر در این سایت به صورت زنده به روز رسانی می‌شود.  

علاوه بر این، از طریق کانال آکادمی همراه اول در شبکه‌های اجتماعی می‌توانید تمامی اطلاعات مورد نیاز درباره‌ رویداد ‌کی‌برد و دیگر فعالیت‌ها باخبر شود و مهمتر از همه نظرات خود را با ما درمیان بگذارید تا با کمک شما بتوانیم بهترین برنامه‌ها را طراحی و اجرا کنیم.

کد خبر: ۲۵۸٬۷۱۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha