۸ آذر ۱۴۰۲ - ۲۰:۰۳
جایگاه مستقل مدیرکل آژانس را زیر سؤال نبرید
سخنگوی وزارت خارجه خطاب به گروسی:

جایگاه مستقل مدیرکل آژانس را زیر سؤال نبرید

سخنگوی وزارت خارجه درباره اظهارات اخیر گروسی گفت: از مدیرکل انتظار می‌رود با رعایت بی‌طرفی و حفظ حرفه‌ای‌گری در مصاحبه‌های خود به نحوی صحبت کند که بی‌طرفی او و جایگاه مستقل مدیرکل آژانس زیر سؤال نرود.

به گزارش بازار، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی رافائل گروسی اخیرا در مصاحبه با «فرانس ۲۴» با اذعان بر اینکه ایران تسلیحات اتمی ندارد، گفته بود که «ایران قابلیت‌های هسته‌ای خاصی دارد که مایه نگرانی است».

در همین خصوص ناصر کنعانی سخنگوی دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران امروز (چهارشنبه) هشتم آذر ماه در پاسخ به سؤالی درباره اظهارات اخیر رافائل گروسی در مصاحبه‌اش با این شبکه فرانسوی گفت، از مدیرکل آژانس انتظار می‌رود با رعایت بی‌طرفی و حفظ حرفه‌ای‌گری، در مصاحبه‌های خود به نحوی صحبت کند که بی‌طرفی وی و جایگاه مستقل مدیرکل آژانس زیر سؤال نرود و به کشورهای مغرض برای سوءاستفاده سیاسی از آژانس فرصت داده نشود.

وی همچنین یادآور شد البته در مورد مطالب مرتبط با اظهارات آقای گروسی، پیش‌تر نمایندگی جمهوری اسلامی ایران نزد آژانس طی یادداشتی که در این سازمان ثبت و توزیع شده، توضیحات لازم را ارائه کرده است.

کد خبر: ۲۵۸٬۷۱۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha