۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۸
برای تعمیر و بازسازی ساختمان به چه ابزارآلاتی احتیاج داریم؟

برای تعمیر و بازسازی ساختمان به چه ابزارآلاتی احتیاج داریم؟

در این مطلب به اقدامات لازم جهت بازسازی ساختمان و همچنین معرفی مهم‌ترین ابزارهایی که برای بازسازی و تعمیرساختمان نیاز دارید، می پردازیم.

برای تعمیر و بازسازی ساختمان به چه ابزارآلاتی احتیاج داریم؟

پس از مدتی زندگی در هر خانه‌ای مشکلاتی ایجاد می‌شود، مثلاً لوله‌ها کم کم پوسیده می‌شوند، قسمتی از خانه نشست می‌کند و غیره. برای تعمیر و بازسازی ساختمان به ابزارهایی نیاز دارید که باکیفیت بوده و استفاده از آن‌ها راحت باشد. در ایران نیز فروشگاه‌هایی مثل فروشگاه کولیس هستند که به طور آنلاین ابزارآلات ویژه صنعت ساختمان را به کاربران ارائه می دهند.

در این مطلب به اقدامات لازم جهت بازسازی ساختمان و همچنین معرفی مهم‌ترین ابزارهایی که برای بازسازی و تعمیرساختمان نیاز دارید، می پردازیم.


 

اقدامات لازم برای بازسازی ساختمان

نوسازی یک ساختمان شامل سه حوزه کلیدی است که شامل ارتقاء معماری و طراحی داخلی، مقاوم سازی و تجدید تأسیسات مکانیکی و الکتریکی می‌شود. به طور کلی بازسازی ساختمان شامل مواردی همچون تخریب بخشی از ساختمان و بازسازی مجدد، نصب کاشی یا سرامیک در مقاطع مختلف ساختمان، لوله کشی مجدد و بازسازی تأسیسات سازه‌ای، تعویض یا بازسازی درب و پنجره و غیره است.

هر یک از این اقدامات بازسازی به ابزار و تجهیزات خاصی نیاز دارند. بدون ابزار مناسب برای بازسازی آپارتمان در هر منطقه، فرآیند بازسازی نمی‌تواند به طور مؤثر انجام شود. بنابراین، داشتن تجهیزات لازم برای هر نوع بازسازی بسیار مهم است.

انواع ابزارآلات مورد نیاز برای بازسازی

ابزارهای مورد نیاز جهت تعمیر و بازسازی ساختمان بسته به وظایف می‌تواند متفاوت باشد. با این حال، در اینجا یک لیست کلی از ابزارهایی که معمولاً در ساخت و ساز و تعمیر ساختمان استفاده می‌شوند، ارائه شده است:


 

دریل پیچ گوشتی شارژی

دریل پیچ گوشتی شارژی ابزاری کاربردی برای تعمیر و بازسازی ساختمان است. در اصل، این ابزار دو کار را با هم انجام می‌دهد و به شما این امکان را می‌دهد که از آن به عنوان پیچ گوشتی و دریل استفاده کنید. می‌توانید از آن برای سفت کردن انواع پیچ‌های کوچک و بزرگ استفاده کنید. این ابزار برای کار کردن به برق نیاز ندارد و با باتری کار می‌کند. از مهم‌ترین مزیت‌های این ابزار، امکان استفاده در مکان‌هایی است که به برق دسترسی ندارید.


 

دریل چکشی

همانطور که می‌دانید دریل‌ها ابزاری کاربردی برای بازسازی خانه هستند که برای سوراخ کردن سطوح مختلف استفاده می‌شوند. دریل چکشی نیز از این قاعده مستثنی نیست. این ابزار نه تنها برای حفاری، بلکه برای تخریب نیز قابل استفاده است. بنابراین، اگر قصد دارید ساختمان خود را بازسازی کنید، یک دریل چکشی لازم و ضروری است.

دریل‌های چکشی قابلیت چرخش 360 درجه را دارند که هم افراد راست دست و هم چپ دست به راحتی می‌توانند از آن استفاده کنند. علاوه بر این، این ابزار بازسازی ساختمان دارای یک دسته کمکی است که نگه داشتن آن را آسان‌تر می‌کند.


 

چکش تخریب

نوع دیگری از تجهیزات بازسازی ساختمان، چکش تخریب است، مانند نمونه‌های هیلتی یا پیکور. همانطور که از نام آن پیداست، چکش تخریب برای تخریب سطوح مختلف استفاده می‌شود. این ابزار وظیفه خود را با زدن ضربات قدرتمند و منظم انجام می‌دهد و به سرعت و به طور مؤثر سطوحی را که می‌خواهید روی آن‌ها کار کنید، تخریب می‌نماید.


 

مینی فرز

مینی فرز یک ابزارترمیم الکتریکی است که اغلب برای برش یا صاف کردن سطوح مختلف اعم از سیمان، سنگ یا فلز استفاده می‌شود. همانطور که از نام آن پیداست، مینی فرز یک فرز کوچک است که برای استفاده عمودی طراحی شده است. این دستگاه نه تنها برای از بین بردن ناهمواری‌ها و برش سطوح مختلف، بلکه برای از بین بردن رنگ از سطوح فلزی هم کاربرد دارد.

این ابزار علاوه بر کاربرد در بازسازی خانه، در مجسمه سازی، حکاکی، زرگری، دندانپزشکی، قالب گیری و ساخت انواع مدل‌های چوبی کاربرد دارد. با توجه به ظرافت و کاربردهای گسترده این محصول می‌توان آن را ابزاری چند منظوره دانست.


 

دستگاه جوش

دستگاه جوش یکی از پرکاربردترین انواع ابزار نوسازی ساختمان است. این ابزار برای جوش دادن قطعات مختلف فلزی به یکدیگر با استفاده از یک الکترود استفاده می‌شود. الکترودها معمولاً از ترکیب اکسید سدیم یا سلولز، خاک رس و آهک ساخته می‌شوند.

دستگاه جوش با استفاده از جریان الکتریکی کار می‌کند. جریان عبوری از دستگاه باعث ذوب شدن الکترود می‌شود و ماده به دست آمده دو قطعه را به یکدیگر می‌چسباند. الکترود ذوب شده در حین جوشکاری به سرعت سرد می‌شود و به ماده‌ای سخت و محکم با استحکام بالا تبدیل می‌گردد.


 

ابزار برش لوله

کاتر لوله همانطور که از نامش پیداست ابزاری برای برش انواع لوله‌های پلیمری است. تیغه‌های این ابزار از فولاد ضد زنگ ساخته شده و قابلیت برش لوله‌های مختلف تا قطر 42 میلی متر را دارند. طراحی ارگونومیک این محصول این امکان را به وجود آورده است که بدون احساس فشار روی دست، لوله‌های مختلف را به راحتی برش دهید.


 

دریل بتن کن

دریل بتن کن یک ابزار تخریب است که دو کاربرد دارد. هم برای تخریب‌های سبک مانند تخریب خانه‌ها و هم برای سوراخ کردن سطوح محکم و ضخیم مانند بتن و آجر استفاده می‌شود. این ابزار بر اساس وزن و نوع دریل کردن به سه دسته زیر تقسیم می‌شود:

  • چهار شیار یا SDS PIUS

  • پنج شیار یا SDS Max

  • ستاره یا SP Line

این محصول با برق مستقیم کار می‌کند و قابلیت ایجاد سوراخ‌هایی با عمق‌های مختلف در مواد سیمانی را دارد. هنگام استفاده از این ابزار بهتر است از دستکش ایمنی ضخیم، عینک ایمنی و محافظ گوش استفاده کنید تا از آسیب‌های احتمالی در اثر پرتاب قطعات ریز و درشت سیمان جلوگیری شود.


 

ابزارآلات تعمیر و بازسازی ساختمان را از کجا تهیه کنیم؟

یکی از ساده‌ترین روش‌های خرید ابزارآلات تعمیر و بازسازی ساختمان، مراجعه به مراکز فروش معتبر و خرید اینترنتی محصولات مورد نظر است تا از صرف زمان و هزینه مازاد جلوگیری کرده و بتوانید انواع محصولات مورد نیاز خود را با یکدیگر مقایسه و بررسی نمایید.

فروشگاه ابزارآلات کولیس، سایت اینترنتی فعال در زمینه ارائه انواع ابزارآلات و تجهیزات صنعتی است که طیف وسیعی از تمامی ابزارآلات مورد نیاز شما را از برندهای مطرح و با قیمت مناسب عرضه می‌کند. می‌توانید انواع ابزارآلات برقی، شارژی، دستی و پنوماتیک، مانند انواع دریل، اره، آچار و بسیاری دیگر را در این وبسایت مشاهده و خرید نمایید.

برای تعمیر و بازسازی ساختمان به چه ابزارآلاتی احتیاج داریم؟

سخن پایانی

هر چقدر هم در استفاده از قسمت‌های مختلف خانه دقت کنید، باز هم نمی‌توانید از تخریب و فرسودگی تأسیسات، سیم کشی و ... خانه خود جلوگیری کنید و به همین دلیل بازسازی ساختمان شما اجتناب ناپذیر است و شما ملزم به انجام اقداماتی هستید.

با توجه به هزینه‌های بالای بازسازی، شاید بهتر باشد بخشی از کارها را خودتان انجام دهید، اما برای این کار به ابزارهای بازسازی ساختمان، مانند دریل، پیچ گوشتی، مینی فرز، دستگاه جوش و ... نیاز دارید. هنگام خرید این ابزارها باید از یک فروشگاه معتبر خرید کنید که ابزارآلاتی که عرضه می‌کند هم با کیفیت بوده و هم قیمت مناسبی داشته باشند.

کد خبر: ۲۵۸٬۶۳۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha