۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۸
نیروگاه «علی‌آباد» به شبکه خطوط لوله نفتی متصل می‌شود

نیروگاه «علی‌آباد» به شبکه خطوط لوله نفتی متصل می‌شود

نیروگاه برق «آذرخش» علی آباد کتول در استان گلستان به شبکه خطوط لوله انتقال فرآورده‌های نفتی کشور متصل می‌شود.

به گزارش بازار، محمدمهدی جامعی مدیر منطقه شمال شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران در نشست هماهنگی تمهیدات و مقدمات اجرای پروژه خط لوله سه کیلومتری اتصال نیروگاه برق آذرخش علی آباد کتول به شبکه خطوط لوله صنعت انتقال نفت، گفت: تحقق این پروژه از برنامه‌های محوری شرکت است و کارکنان کارآزموده منطقه شمال به نمایندگی از صنعت انتقال نفت ایران آن را اجرا می‌کنند.

وی بیان‌داشت: این پروژه از پروژه‌های ملی بوده و اجرای آن مزیت‌های مهمی دارد که مهم‌ترین آن‌ها جلوگیری و پیشگیری از قاچاق سوخت، کاهش تردد جاده‌ای تانکرهای حامل مواد سوختی در نتیجه کاهش ریسک خطرات جاده‌ای و پیشگیری از آلودگی محیط‌زیست ناشی از فعالیت این کامیون‌ها، کاهش هزینه‌های صنعت نفت برای انتقال سوخت به نیروگاه به یک‌چهارم در مقایسه با انتقال جاده‌ای و مهم‌تر از همه ایجاد مطمئن‌ترین راه ممکن برای انتقال مواد نفتی یعنی شبکه خطوط لوله است.

جامعی خاطرنشان‌کرد: این پروژه به طول سه‌هزار و ۲۰۰ متر به همت مهندسان جوان، کارکنان پرتلاش منطقه شمال و با بهره‌گیری از تجهیزات کاملاً ایرانی به اجرا در خواهد آمد.

مدیر منطقه شمال شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران ادامه‌داد: طرح اتصال این نیروگاه به شبکه خطوط لوله نفتی کشور، بخشی از پروژه بزرگ اتصال ۹ نیروگاه تولید برق کشور به خطوط لوله صنعت انتقال نفت است که از این تعداد، اتصال نیروگاه نکا در سال گذشته انجام و با حضور مدیرعامل شرکت به بهره‌برداری رسید و در تلاشیم تا سه ماه آینده نیروگاه علی‌آباد به عنوان دومین نیروگاه این فهرست ۹گانه به خطوط لوله نفتی کشور متصل شود.

وی گفت: مهم‌ترین ویژگی این ۲ پروژه استفاده از تجهیزات ساخت داخلی بوده و صنعت انتقال نفت با اقدامات توسعه‌ای و پژوهش محور در سال‌های گذشته به خودکفایی کامل در زمینه طراحی، تولید و تأمین قطعات مورد نیاز خود رسیده است.

به گفته جامعی، صنعت انتقال نفت منطقه شمال به عنوان یکی از مناطق ۱۲ گانه شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران، توانایی و تخصص کافی اجرای پروژه‌های مهم صنعت انتقال نفت را دارد و این موفقیت در سایه پرورش نیروهای متخصص، کارآزموده، مجرب و متعهد در این منطقه ممکن شده است.

کد خبر: ۲۵۸٬۶۰۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha