۱۲ آذر ۱۴۰۲ - ۲۰:۱۷
اراضی کوچک امکان سرمایه گذاری کشاورزی در گلستان را نمی دهد
رئیس امور فناوری‌های مکانیزه جهاد کشاورزی گلستان:

اراضی کوچک امکان سرمایه گذاری کشاورزی در گلستان را نمی دهد

گرگان- برزنونی، رییس اداره فناوری های مکانیزه جهاد کشاورزی گلستان گفت: ۲۴ درصد بهره برداران کشاورزی در گلستان زیر یک هکتار زمین دارند و این سرمایه گذاری در حوزه کشاورزی بدون بازگشت سرمایه است.

مریم برزنونی در گفت و گو با خبرنگار بازار اظهار کرد: سال ها سیاست های نادرست باعث شد برخی منابع آب و خاک ما نابود شود و در این وضعیت موجود همه ما به نوعی مقصر هستیم.

رییس اداره فناوری های مکانیزه جهاد کشاورزی گلستان تصریح کرد: در دنیا حرف اصلی تولید در کشاورزی را مکانیزاسیون می زند و مکانیزه شدن تنها در ماشین آلات نیست بلکه در مدیریت بخش کشاورزی است.

وی با اشاره به اینکه در کشت قراردادی هدف ما این است که کم ترین هزینه تولید را به کشاورز تحمیل کنیم، بیان کرد: طبق آمار بیش از ۲۴ درصد بهره برداران کشاورزی ما زیر یک هکتار زمین دارند و این عدد بسیار تکان دهنده است.

برزنونی کوچک بودن زمین های کشاورزی را عاملی برای هدر رفت سرمایه گذاری دانست و گفت: صنایع تبدیلی ها پیشنهاد دهند که چقدر محصول خام نیاز دارند و میزان تولید محصولات کشاورزی مشخص شود.

وی تصریح کرد: الگوی کشتی که برای گلستان در نظر گرفته شده از تهران می آید و این تصمیصم درستی نیست و باید یک الگوی کشت متناسب با ظرفیت های گلستان و صنایع تبدیلی آن باشد.

برزنونی با بیان اینکه اگر خرید محصولات پایدار باشد کشاورز نیز به حوزه تولید دلگرم خواهد شد، افزود: باید ضمن شناسایی ظرفیت صنایع تبدیلی برای هر صنایع یک واحد مکانیزاسیون ویژه در نظر بگیریم.

رییس اداره فناوری های مکانیزه جهاد کشاورزی گلستان در خاتمه یادآور شد: گلستان بالاترین مکانیزاسیون کشور را دارد اما این یک شاخص کلان است و کیفی نیست و اگر می خواهیم در این حوزه موفق باشیم باید یک زنجیره کامل در این حوزه ایجاد کنیم.

کد خبر: ۲۵۸٬۵۷۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha