شورای رقابت اپراتورها را ملزم به ارائه بسته‌های اینترنتی با حجم بیشتر کرد

شورای رقابت اپراتورها را ملزم به ارائه بسته‌های اینترنتی با حجم بیشتر کرد

براساس مصوبه شورای رقابت اپراتورهای تلفن همراه ملزم به ارائه بسته‌های اینترنتی متنوع‌تر با حجم بیشتر شدند.

به گزارش بازار، در جلسه ششصد و بیست و سوم مرکز ملی رقابت که به شکایت یکی از شهروندان به طرفیت همراه اول با موضوع «برخورد با کم فروشی و عدم تنوع در کمیت و مدت بسته های اینترنت» اختصاص داشت، اعضای شورا، اپراتورهای تلفن‌ همراه را ملزم به ارائه بسته‌های اینترنتی متنوع‌تر با حجم بیشتر کردند.

اپراتورهای تلفن همراه مدت‌ها است که بسته‌های بلند مدت و حجیم را از سبد محصولات خود حذف کرده‌اند.

اواسط سال ۹۹ اپراتورهای تلفن همراه در اعتراض به قیمت اینترنت برخی از بسته‌های اینترنتی خود را حذف و برخی دیگر را با افزایش قیمت عرضه کردند. در پی این اقدام کشمکش میان اپراتورها و وزارت ارتباطات بالا گرفت.

۱۵مرداد ۱۳۹۹ و یک ماه پس از اینکه نامه‌نگاری‌ها و شکایت‌های رگولاتوری به سازمان حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان و تعزیرات که به بازگشت بسته‌های اینترنتی حذف شده اقتصادی دو اپراتور همراه اول و ایرانسل منجر نشد، وزیر ارتباطات با بردن طرحی در دولت خبر داد که براساس آن به رگولاتوری اجازه داده می‌شد تا با گران‌فروشی اپراتورهای ارتباطی برخورد کند. در نهایت هم یک روز بعد از این خبر کمیسیون سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در مصوبه‌ ۳۰۴ خود پیشنهاد سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در خصوص جریمه تخلف از مقررات تعرفه‌ای دارندگان پروانه سرویس‌های ارتباطی و فناوری اطلاعات تا سقف یک دهم درصد از درآمد ناخالص سالیانه براساس آخرین صورت مالی حسابرسی شده را تصویب کرد.

پس از ضرب‌العجل ۲۴ ساعته دولت قبل به اپراتورهای تلفن‌همراه نسبت به حذف بسته‌های اینترنتی، این بسته‌ها به سبد محصول اپراتورها بازگردانده شدند.

کد خبر: ۲۵۸٬۵۰۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha