۸ آذر ۱۴۰۲ - ۰۵:۵۹
حذف الزام بکارگیری مجریان ذی صلاح در پروژه های انبوه سازان
فعال حوزه مسکن مطرح کرد؛

حذف الزام بکارگیری مجریان ذی صلاح در پروژه های انبوه سازان

گرگان- غیبی، نایب رئیس انجمن انبوه سازان مسکن و ساختمان سمنان گفت: تاکید سازمان نظام مهندسی بر حضور مهندسان مجری ذی صلاح در پروژه‌های متعلق به انبوه سازان قابل پذیرش نبوده و نیازمند بازنگری است.

جهان غیببی در گفت و گو با خبرنگار بازار اظهارکرد: اختلاف عقیده‌ای بین انجمن انبوه سازان و سازمان نظام مهندسی در خصوص نقش آفرینی مهندسان ذی صلاح در پروژه‌های متعلق به انبوه سازان وجود دارد که تاکنون چند جلسه برای حل این اختلافات برگزار شده است.

نایب رئیس انجمن صنفی انبوه سازان مسکن و ساختمان استان سمنان افزود: تعداد زیادی از اعضای انجمن انبوه سازان دارای تجربه‌های بسیار و شرکت‌های دارای رتبه هستند و برخی بالای ۲۰ سال تجربه کار در انبوه سازی دارند.

وی گفت: حضور مهندسان مجری ذی صلاح را در پروژه‌های متعلق به انبوه سازان غیرلازم می دانیم؛ نقش آفرینی مهندسان مجری ذی صلاح بیشتر در پروژه‌های که افراد عادی و یا سایر صنوف در حوزه مسکن انجام می‌دهند، ضرورت دارد.

غیبی ادامه داد: انبوه سازان متعددی داریم که دارای رتبه ارشد انبوه سازی هستند و هیچ محدودیتی در ساخت تعداد طبقات، تعداد واحد و یا متراژ پروژه برایشان متصور نیستیم.

این فعال صنعت ساختمان گفت: وقتی یک انبوه ساز صلاحیت ساخت و ساز و انبوه سازی را تحصیل کرده حضور مهندس مجری معنایی پیدا نمی‌کند؛ حال آنکه نقش آفرینی و حضور مهندسان ناظر در این پروژه‌ها قابل قبول و پذیرفتنی است.

غیبی گفت: اهتمام و تلاش ویژه دولت بر محور کاهش قیمت تمام شده ساخت مسکن در کشور است حذف پارامترها و مولفه‌های غیرضرور و هزینه بر می‌تواند اقدامی در راستای سیاست‌های دولت باشد.

نایب رئیس انجمن صنفی انبوه سازان مسکن و ساختمان استان سمنان افزود: امیدواریم مذاکرات انبوه سازان با سازمان نظام مهندسی زمینه تسهیل در ساخت و سازها و کاهش قیمت تمام شده مسکن را فراهم سازد.

کد خبر: ۲۵۸٬۴۹۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha