۷ آذر ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۴
طرح توسعه ۱۶ مخزن نفت و گاز جنوب ایران به نتیجه رسید
مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب:

طرح توسعه ۱۶ مخزن نفت و گاز جنوب ایران به نتیجه رسید

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب با بیان اینکه طرح بزرگ ۲۸ مخزن به‌معنای واقعی کلمه میدان مین به جا مانده از دولت قبل است، گفت: توانستیم توسعه ۱۶ مخزن از این طرح را به نتیجه برسانیم.

به گزارش بازار، علیرضا دانشی در نشست بررسی مسائل و آخرین وضع تولید این شرکت گفت: از ابتدای دولت سیزدهم شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب با همه توان پای کار تولید و مأموریت خود آمده است.

وی افزود: شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب پروژه‌های مهمی از جمله پروژه جمع‌آوری گازهای همراه نفت شرق و جنوب خوزستان و کهگیلویه و بویراحمد (پتروشیمی بیدبلند خلیج فارس) را با هدف جمع‌آوری روزانه ۵۹۳ میلیون فوت‌مکعب گاز، همچنین پروژه جمع‌آوری گازهای همراه نفت اهواز، کارون، رامهرمز، مسجدسلیمان و پتروشیمی مارون را با هدف جمع‌آوری ۲۴۹ میلیون فوت‌مکعب گاز در روز به پیش برده که ۵۶ درصد پیشرفت دارند و تا یک سال و نیم آینده به‌طور کامل اجرا می‌شوند.

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب درباره آخرین وضع طرح ۲۸ مخزن اظهار کرد: این طرح به‌معنای واقعی کلمه میدان مین به جا مانده از دولت پیش است که با وجود حجم گسترده تأسیسات فرسوده، مشکلات کارکنان و مسائل صنفی، توسعه ۱۶ مخزن را به نتیجه رسانده‌ایم.

دانشی با بیان اینکه بخش مطالعاتی توسعه چهار مخزن گازی دیگر به اتمام رسیده که مراحل پیگیری اجرای آنها در حال انجام است، ادامه داد: برای نخستین بار پس از دوران تحریم موفق به افتتاح نخستین چاه توسعه‌ای شده‌ایم.

وی با اشاره به افزایش تولید نفت در کشور اظهار کرد: عمده افزایش تولید در دولت سیزدهم به مقدار یک میلیون بشکه در روز سهم شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب است که این مهم با همت و تلاش جهادی کارکنان و مدیران آن رقم خورد.

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب گفت: تولید در مناطق نفت‌خیز جنوب در شرایط خوبی قرار دارد، اما وضع معیشتی و صنفی کارکنان مساعد نیست و امروز با چالش جدی مطالبه‌های متعدد کارکنان مواجه هستیم.

دانشی با اشاره به برخی مطالبه‌های صنفی کارکنان تصریح کرد: متأسفانه در دولت قبل، حجم بالایی از استخدام (بی‌ضابطه) و انواع جذب در صنعت نفت را شاهد بوده‌ایم که امروز باعث ایجاد مشکلاتی برای کارکنان و متخصصان نفت و کاهش انگیزه آنان شده است.

کد خبر: ۲۵۸٬۴۸۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha