۷ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۵
شرکت گاز استان سمنان به مشترکان خود پاداش صرفه جویی پرداخت می کند
با هدف کاهش مصرف گاز؛

شرکت گاز استان سمنان به مشترکان خود پاداش صرفه جویی پرداخت می کند

سمنان- حقیقت حسینی، مدیرعامل شرکت گاز استان سمنان از اعمال پاداش صرفه جویی برای مشترکان گاز خانگی خبر داد و گفت: این طرح تشویقی با هدف کاهش مصرف گاز در سراسر استان اجرایی می شود.

سید جواد حقیقت حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار، با بیان اینکه مصرف گاز استان سمنان در سال گذشته بالغ بر دو میلیارد و ۴۵۰ میلیون متر مکعب بوده است، تاکید کرد: ضرورت دارد که مردم با صرفه جویی در مصرف گاز به ما در تامین این منبع انرژی کمک کنند.

وی با بیان اینکه در هشت ماهه اول سال جاری یک میلیارد و ۹۵۰ میلیون متر مکعب گاز در استان سمنان مصرف شده است، افزود: ۹۱ درصد از جمعیت روستایی و ۹۹ درصد از جمعیت شهری استان سمنان از نعمت گاز بهره مند هستند .

مدیریت مصرف انرژی

مدیرعامل شرکت گاز استان سمنان با بیان اینکه مدیریت مصرف توسط مصرف کنندگان می تواند نقش موثری در کاهش هدر رفت انرژی ایفا کند، تاکید کرد: تنظیم دمای خانه بین ۱۸ الی ۲۱ درجه سانتی گراد که به «دمای آسایش» نیز شهرت دارد یکی از راهکارهای کاهش مصرف انرژی است.

حقیقت حسینی از مردم خواست تا در منزل لباس گرم بپوشند تا مجبور به افزایش دمای لوازم گرمایشی مانند بخاری نشوند و گفت: استفاده از لوازم خانگی با برچسب انرژی سبز و استاندارد از دیگر توصیه های ما به مردم برای کاهش مصرف گاز است.

وی درباره مشوق های مصرف گاز هم توضیح داد: طبق مصوبه هیات دولت تعرفه مصرفی گاز خانواده های استان سمنان نسبت به سال گذشته هیچ تغییری نکرده اما در مصوبه هیات دولت مشوق هایی برای کاهش مصرف گاز در نظر گرفته شده است.

اعمال پاداش و تخفیف

مدیرعامل شرکت گاز استان سمنان از اعطای پاداش صرفه جویی مشترکان خانگی خبر داد و گفت: مشترکان خانگی که نسبت به مصرف خودشان در سال گذشته صرفه جویی داشته باشند، مشمول پاداش خواهند شد.

حقیقت حسینی با بیان اینکه این طرح از شانزدهم آبان ماه تا پانزدهم اسفند ماه اجرایی می شود، گفت: اگر مشترکان در این بازه زمانی ۱۰ الی ۱۵ درصد صرفه جویی مصرف گاز نسبت به مصرف خودشان در سال قبل داشته باشند، به ازای هر متر مکعب صرفه جویی پاداش دریافت می کنند.

وی با بیان اینکه این خانواده ها علاوه بر اینکه میزان صرفه جویی مصرف گازشان نسبت به سال قبل رایگان محاسبه می شود، پاداش صرفه جویی مضاعفی را نیز دریافت خواهند کرد، افزود: مبلغ این پاداش بر روی قبض گاز اعمال خواهد شد.

کد خبر: ۲۵۸٬۳۹۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha