۵ تیر ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۱
شرکت های دانش بنیان کهگیلویه و بویراحمد از قانون معافیت مالیات بر درآمد برخوردار می شوند
در گفتگو با بازار عنوان شد:

شرکت های دانش بنیان کهگیلویه و بویراحمد از قانون معافیت مالیات بر درآمد برخوردار می شوند

یاسوج- هاشمی، رئیس پارک علم و فناوری کهگیلویه و بویراحمد گفت: شرکت‌های دانش بنیان و فناور استان از قانون معافیت مالیات بر درآمد برخوردار می شوند.

شمس الدین هاشمی در گفتگو با خبرنگار بازار افزود: این معافیت‌ها شامل شرکت‌هایی می شود که دفاتر حساب روشن در ابتدا و پایان سال داشته و اظهار نامه مالیاتی نیز ثبت کرده باشند.

وی با بیان اینکه مسائل و مشکلات حوزه مالیات شرکتها ماهیانه بررسی می شود، گفت: در این راستا نماینده شرکتهای مستقر در پارک، دو کارشناس امور مالیاتی و معاون مالی و مدیر موسسات برای رفع موانع پیش روی شرکتها تلاش می کنند.

هاشمی اظهار داشت: همچنین بررسی و تبیین مقررات مالیاتی جدید در دوره های آموزشی  انجام می شود.

وی موضوع معافیت بر حقوق و مالیات بر ارزش افزوده شرکت های دانش بنیان را از مسائلی عنوان کرد که در برای بررسی به سازمان امور مالیاتی کشور ارجاع داده شده است.

هاشمی افزود: جرائم مالیاتی و مالیات فصلی جز دغدغه ها و ابهامات شرکت های فناور و دانش بنیان است که شرکت ها در صورت داشتن اظهار نامه مالیاتی و و دفاتر مالی شفاف، می توانند از معافیت های این بخش برخوردار شوند.

وی با بیان اینکه در صورت عدم مراجعه شرکت به کارتابل و ارائه درخواست معافیت مالیاتی در پایان هر سال، دبیرخانه تعهدی نسبت به ارسال محصولات شرکت به سازمان امور مالیاتی و پیگیری معافیت شرکت نخواهد داشت، تصریح کرد: شرکت‌هایی که در کارگروه ارزیابی و تشخیص شرکتها و موسسات دانش بنیان به عنوان شرکت دانش بنیان تولید کننده کالا و خدمات دانش بنیان و یا نوپا تایید شده‌اند لازم است در پایان هر سال با توجه به اطلاعیه­‌های کارگروه، به کارتابل خود مراجعه کرده و پس از به روز رسانی اطلاعات خود، درخواست خود را به دبیرخانه ارسال کنند.

هاشمی افزود: مطابق آئین‌نامه اجرایی قانون حمایت از شرکتها و مؤسسات دانش‌بنیان و تجاری‌سازی نوآوریها و اختراعات، شرکتها و مؤسساتی که در زمینه «گسترش و کاربرد اختراع و نوآوری» و «تجاری‌سازی نتایج تحقیق و توسعه شامل (طراحی و تولید کالا و خدمات) در حوزه فناوریهای برتر و با ارزش افزوده بالا» فعال باشند، دانش‌بنیان محسوب می‌شوند.

وی تصریح کرد: از مهم‌ترین حمایت‌ها و تسهیلات قابل اعطاء به شرکت‌ها و مؤسسات دانش بنیان، معافیت از پرداخت مالیات، عوارض، حقوق گمرکی، سود بازرگانی و عوارض صادراتی در مدت زمانی مشخص است.

کد خبر: ۲۵٬۸۳۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha