۷ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۶
برگزاری مجمع شرکت های استانی سهام عدالت| زمان بازگشایی مشخص نیست
رئیس سازمان بورس:

برگزاری مجمع شرکت های استانی سهام عدالت| زمان بازگشایی مشخص نیست

عشقی، رئیس سازمان بورس گفت: کانون سهام عدالت باید از اعضای هیات مدیره شرکت‌های استانی انتخاب شوند، هدف این است که اداره پرتفوی سهام عدالت به دست شرکت‌ها و کانون سهام عدالت باشد.

به گزارش بازار، مجید عشقی رئیس سازمان بورس در نشست خبری برگزاری مجامع شرکت‌های سرمایه گذاری سهام عدالت گفت: تخصیص سهم عدالت دچار عدم تصمیم گیری و توقف شد و این وظیفه به شورای عالی بورس سپرده شد.

عشقی افزود: هدف این است که در ۳۶ شرکت بورسی و ۱۳ شرکت بورسی مجامع برگزار شود، اکنون بعد ۳ از سال مجامع می‌خواهد برگزار شود، گام‌های اولیه برای برگزاری مجامع برداشته خواهد شد. باید حضور حداکثری را برای مجامع شرکت‌های استانی سهام عدالت داشته باشیم. این مجامع ۵۵ میلیون نفر را درگیر خواهد کرد و کار بسیار سختی است.

با توجه به این که شرکت‌های استانی نهاد مالی هستند باید مقررات شرکت‌های مالی رعایت شود.

سهامداران می‌توانند به صورت مستقیم در مجامع حضور داشته باشند، مجامع هم به صورت حضوری و هم به صورت الکترونیکی است، اما رأی گیری بر اساس روند الکترونیکی است.

در سال‌های گذشته مجامع تعاونی استانی با حضور تعداد کمی برگزار شده بود مثلاً برای شرکت سهامدار ۱۰۰ هزار نفری، ۱۰ نفر تصمیم گیری می‌کردند، اما اکنون باید ظرفیت به ۲۰ درصد برسد با این کار به این شرکت‌ها اجازه دادیم امین دارایی مردم در سهام عدالت باشند

کانون سهام عدالت باید از اعضای هیئت مدیره شرکت‌های استانی انتخاب شوند، هدف این است که اداره پرتفوی سهام عدالت به دست شرکت‌ها و کانون سهام عدالت باشد.

یکی از بندهای مصوبه این است که هم زمان درگیر ۳۰ استان نشویم، از ۲ استان به صورت پایلوت آغاز کنیم.

شرکت‌های سرمایه گذاری استانی می‌توانند علی الحساب مبلغی برای شرکت‌های تعاونی جهت برگزاری مجامع پرداخت کنند و این مبلغ باید به تأیید سازمان بورس نیز برسد.

در ادامه ولی الله جعفری رئیس اداره ناشران بورس گفت: سهامدارانی که در مجامع حضور دارند باید سجامی باشند از ۳۱ استان، ۲۸ استان نزد سازمان بورس به ثبت رسیدند، زمان بازگشایی نمادها هنوز مشخص نیست، باید شرکت استان البرز از استان تهران تفکیک شود.

عشقی ادامه داد: بحث فروش سهام عدالت هم کلیت بازار را تحت تأثیر می‌گذارد و هم ممکن است ارزش این شرکت‌ها را کاهش دهد. فروش سهم‌ها باید به تدریج انجام شود زیرا بازگشایی سریع، فشار فروش عجیبی را در بازار سهام ایجاد می‌کند.

عشقی در واکنش به بسته بودن ۶۰۰ روز نمادهای سهام عدالت گفت: دغدغه ما هم بازگشایی است، برای بازگشایی سهام ۶۰۰ همت سهام عدالت، بازارگردان های خوبی نیز انتخاب کرد اکنون بازارگردان ها فقط ۲ همت منابع دارند که بسیار ناچیز است.

عشقی در پاسخ به مشمولان جدید سهام عدالت گفت: ایثارگران، اعضای بهزیستی و کمیته امداد که ۵ تا ۶ میلیون نفر هستند مشمولان جدید سازمان بورس هستند اما مشمولان جدید دیگر باید در دولت و سازمان خصوصی سازی بررسی و تأیید شود.

کد خبر: ۲۵۸٬۳۵۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha