۷ آذر ۱۴۰۲ - ۰۷:۳۷
کمبود لاستیک در استان سمنان بر طرف می شود | اختصاص سهمیه جدید با دستور وزیر صمت
رئیس سازمان صمت سمنان در گفت‌وگو با بازار:

کمبود لاستیک در استان سمنان بر طرف می شود | اختصاص سهمیه جدید با دستور وزیر صمت

سمنان- احمدی، رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت سمنان گفت: با دستور مستقیم وزیر صمت سهمیه جدید لاستیک برای مصرف مردم استان اختصاص یافته است.

یادگار احمدی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار، با اشاره به بروز برخی کمبود ها به خصوص در زمینه لاستیک خودرو در استان سمنان بیان کرد: در روزهای اخیر با دستور مستقیم وزیر صنعت معدن و تجارت کابینه سیزدهم سهمیه ای جدید از این کالا برای استان سمنان اختصاص یافته است.

وی با بیان اینکه تمام شهرستان های استان سمنان مشمول این سهمیه خواهند شد، افزود: شش هزار حلقه در مرحله اول لاستیک بین شهرستان های استان سمنان و توسط مباشران و مراکز عرضه لاستیک خودرو توزیع می شود.

رئیس سازمان صمت استان سمنان گفت: در صورتی که همچنان تقاضا برای لاستیک وجود داشته و بازار به تعادل نرسد، سهمیه این محصول شارژ خواهد شد و شاهد توزیع بیشتر لاستیک خواهیم بود چرا که مشکلی از بابت توزیع نداریم.

احمدی با بیان اینکه با اختصاص سهمیه جدید نیاز مردم استان سمنان تامین و بازار و قیمت هم به تنظیم خواهد رسید، بیان کرد: مردم نگران تامین لاستیک مورد نیاز برای خودروهایشان نباشند چرا که سهمیه مورد نیاز استان تامین شده است.

وی با بیان اینکه در زمینه تنظیم بازار دیگر اقلام مصرفی و کالاهای اساسی استان سمنان هم دغدغه ای وجود ندارد چرا که برنامه ریزی ها در دست انجام است، گفت: تامین میوه مورد نیاز شب عید و ماه رمضان مردم استان در دستور کار قرار گرفته است.

رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان سمنان گفت: در آخرین نشست تنظیم بازار استان مقرر شد سازمان تعاون روستایی ۲۵۰ تن پرتقال و ۱۵۰ تن سیب مجموعاً ۴۰۰ تن میوه را برای شب عید مردم استان خریداری و نگهداری کند تا به قیمت پائین تر از بازار عرضه شود.

احمدی با بیان اینکه برای محصول خرمای مورد نیاز مردم استان سمنان در ماه رمضان نیز در نشست ستاد تنظیم بازار استان مقرر شد تعاون روستایی ورود و خرید را صورت دهد، گفت: با این اقدامات کمبودی در بازار استان نخواهیم داشت.

به گزارش بازار، در روزهای اخیر کمبود لاستیک در استان سمنان سبب افزایش بی رویه قیمت این محصول و در نهایت نارضایتی مردم شده بود در برخی نقاط مانند شاهرود و دامغان حتی لاستیک خودروی سواری معمولی هم پیدا نمی شد و در صورتی که لاستیک ایرانی موجود بود، با قیمت های بسیار بالاتر عرضه می شد. به نظر می رسد با توزیع سهمیه جدید مشکل تامین لاستیک در استان حل شود.

کد خبر: ۲۵۸٬۳۱۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha