۷ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۱
۴۵۰ قطعه زمین به مادران دارای ۳ فرزند در ایلام واگذار شد
مدیرکل راه و شهرسازی ایلام:

۴۵۰ قطعه زمین به مادران دارای ۳ فرزند در ایلام واگذار شد

ایلام- دوستی، مدیرکل راه و شهرسازی ایلام گفت: در اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، ۴۵۰ قطعه زمین به مادران دارای سه فرزند در استان واگذار شده است.

فرشاد دوستی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار با اشاره به اینکه به مادران دارای سه فرزند زمین رایگان واگذار می شود، اظهار کرد: در اجرای ماده سه قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت وزارت راه و شهرسازی مکلف است امکان استفاده مجدد از امکانات دولت مربوط به تامین مسکن خانوار را برای خانواده ها پس از تولد فرزند سوم و بیشتر فراهم کند.

وی با ابراز اینکه آبان ماه سال ۱۴۰۰ بود که قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت ابلاغ شد، قانونی که بر اساس ماده ۴ آن دولت مکلف است به خانواده های دارای سه فرزند واجد شرایط زمین اعطاء کند، افزود: بر همین اساس مدتی است کار واگذاری زمین در استان ایلام در حال انجام است، بخش عمده این زمین ها در شهرستان های دهلران و مهران است.

دوستی با بیان اینکه متقاضیان واجد شرایط بدون هیچ محدودیتی می توانند از امتیازات قانونی بهره مند شوند، اضافه کرد: در راستای تببین و ابلاغ قانون جوانی جمعیت به خانواده هایی که فرزند سوم آنها تاریخ تولد آن در ۲۴ آبان ماه ۱۴۰۰ به بعد باشد یک قطعه زمین ۲۰۰ متری به صورت رایگان واگذار می شود.

پرونده ۷۵۰ نفر در ایلام بررسی شد

مدیرکل راه و شهرسازی ایلام عنوان کرد: تعداد ۲ هزار و ۲۳۹ نفر تاکنون ثبت نامی در استان ایلام وجود داشته که تعداد ۷۵۰ نفر بررسی و تایید نهایی شدند و به همین تعداد نیز پرونده تشکیل شده است.

وی با بیان اینکه ۴۵۰ قطعه زمین هم در استان ایلام واگذار شده،رزمین های اهدایی رایگان هستند و تنها هزینه آماده سازی با شرایط ویژه ای اخذ می شود، تصریح کرد: افراد واجد شرایط علاوه بر این که زمین به صورت رایگان دریافت می کنند، هزینه های آماده سازی را به صورت قسطی در طول ۸ سال پرداخت می کنند.

دوستی اضافه کرد: همچنین هزینه های انشعابات، شبکه و خدمات نظام مهندسی ۵۰ درصد و هزینه عوارض مربوط به شهرداری ها هم ۱۰ درصد تخفیف دارد.

کد خبر: ۲۵۸٬۲۹۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha