۷ آذر ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۲
آیا باید ربات جاروبرقی بخرید؟ ما به مزایا و معایب این ماشین های تمیز نگاه می کنیم

آیا باید ربات جاروبرقی بخرید؟ ما به مزایا و معایب این ماشین های تمیز نگاه می کنیم

مانند اکثر ماشین‌های روباتیک، ربات‌های جاروبرقی با استفاده از مجموعه‌ای از دستورالعمل‌های از پیش برنامه‌ریزی‌شده کار می‌کنند.

به گزارش بازار، وادار کردن شخص دیگری به انجام کارهای کثیف شما رویایی است که همه ما در آن سهیم هستیم، بنابراین جای تعجب نیست که ربات جاروبرقی که گفته می شود می تواند در اطراف خانه شما زوم کند و گرد و غبار و خاک را جمع آوری کند در حالی که روی مبل نشسته اید. یک فنجان، همچنان یک وسیله محبوب است. این ربات‌ها مانند ربات صنعتی و به عنوان مثال ربات کوکا در طول زمان به سرعت تکامل یافته‌اند و به راه‌حلی آینده‌نگر برای کف‌های تمیزتر با قابلیت‌های هوشمند فراوانی تبدیل شده‌اند. 

جاروبرقی ربات چگونه کار می کند؟

مانند اکثر ماشین‌های روباتیک، ربات‌های جاروبرقی با استفاده از مجموعه‌ای از دستورالعمل‌های از پیش برنامه‌ریزی‌شده کار می‌کنند. از آنجایی که نمی توان با یک راهنمای ثابت با هر طرح بندی مقابله کرد، ویژگی 'هوش' اثربخشی را به حداکثر می رساند.  

۱. حسگرهای آنبرد

ربات های خلاء مجهز به طیف وسیعی از حسگرها و پرتوها برای تشخیص اشیا در مسیر خود هستند. پرتوهای مادون قرمز به حس نزدیکی موانع احتمالی مانند پایه میز یا فرش کمک می کند و از برخورد با این موانع جلوگیری می کند.

با این حال، اجتناب کامل از موانع، مناطق خاصی را ناپاک می‌کند. بسیاری از روبات‌های جاروبرقی سرعت حرکت خود را کاهش می‌دهند تا زمانی که حسگر لمسی آن‌ها به آرامی به مانع برخورد کند تا با این مشکل مقابله کند.

سنسورهای ضد سقوط از سقوط خلاء ربات از مناطق مرتفع جلوگیری می کنند زیرا می توانند ارتفاع را از طریق سنسورهای خود تشخیص دهند. 

۲. دسترسی عالی

جاروبرقی های رباتیک دسترسی بی عیب و نقصی دارند. آنها به راحتی می توانند زیر مبلمان مانند تخت و نیمکت بدون نیاز به بلند کردن انگشت انسان سر بخورند و حرکت کنند.

علاوه بر این، اگر می خواهید هر گوشه و کناری را تمیز کنید، دیگر مجبور نیستید اثاثیه سنگین را در خانه جابجا کنید. جاروبرقی های رباتیک می توانند با قرار گرفتن در فضاهای تنگ و بدون نیاز به گذاشتن کلاه نظافتی خود را تمیز کنند!

۳. اندازه و طراحی فشرده  

اندازه و طراحی جمع و جور جاروبرقی رباتیک به آن امکان می دهد به مناطق و گوشه هایی از اتاق دسترسی پیدا کند که در غیر این صورت با روش های تمیز کردن سنتی یا با جاروبرقی دستی قابل دسترس نیستند.

علاوه بر این، به لطف طراحی مینیمال و بسیار کاربردی همراه با ظرافت مهندسی، جاروبرقی های رباتیک، دارای چندین حالت تمیز کردن مختلف مانند مارپیچ، لبه، و زیگ زاگ هستند، به طوری که می توانید مطمئن باشید که هر گوشه ای و گوشه ای از فضای شما در حال مرتب شدن است!

۱۰ دلیل اصلی برای خرید جاروبرقی رباتیک

۱. برای نظافت لازم نیست در خانه باشید

داشتن یک جاروبرقی روباتیک در زندگی شما به این معنی است که شما هرگز نگران برداشتن بخش هایی از وقت آزاد خود برای جاروبرقی نباشید. می‌توان آن‌ها را طوری برنامه‌ریزی کرد که وقتی شما بیرون از خانه هستید، دور خود را انجام دهند. اگر برنامه شما منظم است، به سادگی زمان بندی را به گونه ای تنظیم کنید که در حین کار، کارها انجام شود.

اگر می‌خواهید برای کار یا تعطیلات خارج از شهر باشید، جاروبرقی روباتیک شما خوشحال است که به کار خود ادامه می‌دهد و از گرد و غبار یا سایر زباله‌ها مراقبت می‌کند - به شما تضمین می‌کند که پس از بازگشت، یک کف تمیز و دوست‌داشتنی برای شما تضمین می‌کند.

۲. نگران شارژ مجدد نباشید

بله، این جاروبرقی ها برای شارژ مجدد در پایان هر چرخه تمیز کردن به ایستگاه اتصال خود برمی گردند. تا زمانی که داک شارژ آنها به برق وصل است، هرگز نباید نگران کم بودن باتری باشید. حتی برخی از مدل‌ها در صورت تشخیص باتری کم، تمیز کردن را متوقف می‌کنند و خود را به حوض برمی‌گردانند.

آیا باید ربات جاروبرقی بخرید؟ ما به مزایا و معایب این ماشین های تمیز نگاه می کنیم

۳. در مورد انواع سطوحی که تمیز می کنند انعطاف پذیر هستند

می‌دانید وقتی از اتاقی به اتاق دیگر می‌روید، با کف‌های سخت، فرش‌های کم پرز، و فرش‌های ضخیم‌تر، همیشه تنظیمات جاروبرقی معمولی خود را تنظیم می‌کنید؟ جاروبرقی‌های رباتیک به گونه‌ای طراحی شده‌اند که با حسگرهای خود که تغییرات در سطوح کف را تشخیص می‌دهند، با این کار کنار بیایند. می‌توانید به آنها اجازه دهید تا در سراسر خانه شما بچرخند و آنها می‌توانند به راحتی از پس تغییرات سطح برآیند.

۴. مرزها را تعیین می کند

اگر نگران این هستید که جاروبرقی روباتیکتان از پله‌ها پایین بیاید یا به گلدان‌های شکننده کف‌تان بپیچد، می‌توانید به آن اطلاع دهید که این نقاط غیرمجاز هستند. این کار را با راه اندازی یک دیوار مجازی در تابع برنامه نویسی انجام دهید. این به عنوان مرزی عمل می کند که دستگاه شما نمی تواند از آن عبور کند. ربات پالتایزر  و رباتهای کوکا هم مانند این ربات بسیار این روزها ترند شده است.

نکته برتر: برای اینکه جاروبرقی رباتیک شما بهترین کار خود را انجام دهد، کمی کار آماده سازی انجام دهید و مرتب کنید. شما می‌خواهید که بتواند برد آزاد داشته باشد تا کار خود را انجام دهد - به این معنی که بهم ریختگی زمین مانند اسباب‌بازی‌ها و هر مانع برنامه‌ریزی نشده دیگری را در مسیر خود جمع کنید. در این روند همیشه خانه‌ای مرتب‌تر خواهید داشت.

۵. حسگرهای داخلی کثیفی را برای تمیز کردن نقطه تشخیص می دهند

جاروهای رباتیک دارای حسگرهای داخلی هستند که می‌توانند تشخیص دهند که چه قسمت‌هایی از خانه شما به کار اضافی نیاز دارند و گذرهای اضافی را انجام می‌دهند. محوطه. مناطق پرترافیک مانند راهروها، ورودی‌ها، اتاق‌های گلخانه و اتاق‌های بازی توجه بیشتری را که برای تمیز نگه داشتن آن‌ها نیاز دارند به خود جلب می‌کنند.

۶. بدون تمیز کردن دستی

نه تنها زمان کمتری را صرف فشار دادن یک جاروبرقی معمولی به اطراف خواهید کرد، بلکه لازم نیست نگران فشار ناشی از جاروبرقی باشید. شما می توانید به فعالیت های معمول روزانه خود بپردازید در حالی که کمک رباتیک شما کار جاروبرقی را انجام می دهد و همه چیز را تمیزتر از همیشه نگه می دارد. به سادگی زمان کافی برای جمع شدن کثیفی و زباله وجود نخواهد داشت و هرگز نگران این نخواهید بود که کف خانه های خود برای مهمانان غیرمنتظره چگونه به نظر می رسند.

۷. آنها در فضاهای تنگ عالی هستند

حتی با بهترین جاروبرقی‌های معمولی، نمی‌توان تا انتها زیر تخت‌ها، گوشه‌ها و نقاط عجیب و غریب و زیر لبه‌های کابینت را فشار داد. جاروبرقی‌های رباتیک درست تا دیوار بالا می‌روند و به دنبال خرگوش‌های گرد و غبار بدون هیچ شکایتی زیر مبلمان می‌روند.

۸. به وای فای منزل خود وصل شوید

جاروهای رباتیک تکامل یافته اند. بسیاری از آنها اکنون این قابلیت را دارند که به وای فای منزل شما متصل شوند و به تلفن هوشمند یا تبلت شما متصل شوند. این به شما امکان می دهد تا خلاء رباتیک را از دستگاه خود کنترل کنید.

قبل از رسیدن به خانه نیاز به جارو کردن سریع دارید؟ فقط تلفن خود را بیرون بیاورید و به جاروبرقی خود اطلاع دهید!

۹. طراحی بی سیم

مشکل جاروبرقی هایی که دارای سیم هستند این است که هنگام جابجایی آنها از اتاقی به اتاق دیگر دردسرهای زیادی ایجاد می کنند. مهمتر از همه، تصادفات ممکن است زمانی رخ دهد که طناب ها در هم بپیچند و افراد از روی آنها زمین بخورند و بیفتند.

با استفاده از جاروبرقی رباتیک، نگران هیچ یک از موارد فوق نخواهید بود. تمام طبقات خود را بدون نیاز به وصل کردن و جدا کردن دستگاه از برق تمیز خواهید کرد.

۱۰. برای افراد دارای آسیب یا معلولیت عالی است

حتی استفاده از جاروبرقی های سبک وزن برای افرادی که از آسیب دیدگی یا معلولیت زندگی می کنند دشوار است. احتمالاً متوجه شده اید که یک جلسه جاروبرقی بسیار بیشتر از آن چیزی است که انتظار دارید. جاروبرقی های رباتیک در حین انجام کار کاملاً مستقل هستند و نیازی به فشار دادن، کشیدن یا دست زدن ندارید. آنها همچنین برای افراد مسن نیز عالی هستند.

کد خبر: ۲۵۸٬۲۴۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha