۶ آذر ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۳
ایجاد ظرفیت های اشتغال بومی از طریق رویدادهای هم آفرینی در منطقه مکران دنبال می شود
معاون دبیرخانه شورای توسعه سواحل مکران:

ایجاد ظرفیت های اشتغال بومی از طریق رویدادهای هم آفرینی در منطقه مکران دنبال می شود

معاون دبیرخانه شورای توسعه سواحل مکران با مهم شمردن موضوع اشتغال بومی در منطقه راهبردی مکران گفت: چهار رویداد هم‌آفرینی با هدف گسترش فعالیت‌های نوآورانه، طی روزهای آتی در سطح منطقه برگزار می‌ شود.

به گزارش بازار، حمید رضا سلیمانی افزود: این رویدادها سومین گام برنامه‌ نوآورانه ذیل کلان ‌پروژه بام مکران است که در اولین مرحله در قالب رویدادهای مردم‌شهر در سطح هفت شهرستان، مسائل و مشکلات محلی روستاها و شهرهای این منطقه شناسایی شده است و به صورت برنامه‌های اجرایی تدوین و مبنای اقدامات آتی قرار گرفته است و در بخش دوم مطالعات برندسازی هفت شهرستان و نقاط گردشگری در دستور کار قرار گرفته است و در بخش سوم، برگزاری چهار رویداد هم‌افرینی در دستور کار است.

وی در ادامه به جزئیات اجرای این طرح اشاره کرد و گفت: هم‌افرینی اول مکران ویژه شهرستان‌های میناب و سیریک در تاریخ ۷ الی ۱۰ آذر ماه در شهر میناب ، هم‌افرینی دوم ویژه شهرستان جاسک در تاریخ ۱۲ آذر ماه ، هم‌افرینی سوم ویژه شهرستان زرآباد در تاریخ ۱۴ آذرماه و هم آفرینی چهارم ویژه شهرستان‌های چابهار، دشتیاری و کنارک در تاریخ ۱۵ الی ۱۷ آذر ماه در شهر چابهار برگزار می‌شود.

وی خاطر نشان ساخت: هم‌آفرینی نوعی رویداد طراحی تعاملی است که در آن شرکت کنندگان با انگیزه و خلاق در سطح شهرها و روستاهای شهرستان گردهم‌ می‌آیند و ضمن آشنایی با مفاهیم عمومی خلق ارزش‌های جمعی و مفاهیم اختصاصی مرتبط با موضوعات صنایع‌دستی، گردشگری، صیادی، کشاورزی و کسب‌و کارهای بومی به خلق ایده یا اثر با کمک منتورهای رویداد می‌پردازند.

سلیمانی تصریح کرد: منتورهای این رویداد متخصصین و افراد شناخته شده در اکوسیستم نوآوری ملی و بومی منطقه هستند و در تمامی فرایند ایده‌پردازی تا بسط و توسعه آن تیم‌ها را راهبری می‌کنند.

معاون فرهنگی و اجتماعی دبیرخانه شورای توسعه سواحل مکران با اشاره به اینکه مخاطب این رویدادها فعالان حوزه صنایع دستی، صیادی، گردشگری، افراد خلاق و دغدغه‌مند، دانشجویان و دانش‌اموزان و تمامی صاحبان ایده از روستاها و شهرهای منطقه می‌باشند؛ گفت: این شرکت‌کنندگان پس از ثبت نام به شرکت در کارگاه‌های آموزشی آنلاین دعوت شده و پس از گذراندن ۲۰ ساعت آموزش مجازی در رویداد حضوری یک روزه شرکت‌ می‌کنند. در رویداد ایده‌های مطرح شده به صورت حضوری ارزیابی شده و تیم‌های کاری حول ایده‌ها شکل می‌گیرد. هدایت این تیم‌ها در بسط و توسعه ایده خود بر روی بوم کسب‌وکار و بررسی تمامی جوانب راهکار یا محصول ارائه شده توسط منتورهای متخصص‌ انجام می‌شود.

وی گفت: در انتهای این رویداد انتظار می‌رود مجموعه‌ای از استارتاپ‌ها و کسب‌وکارهای بومی در قالب یک پکیج مشخص قابل ارائه به سرمایه‌گذار ونهادهای حمایتی نوآوری به دست بیاید. ضمنا گواهینامه حضور مورد تایید بالاترین مقام مجموعه به تمامی شرکت‌کنندگان نیز ارائه می‌گردد.

سلیمانی گفت با بیان اینکه با توجه به اینکه هدف گذاری اصلی دبیرخانه توسعه مکران، ارتقای شاخص های اقتصادی و رفاهی منطقه مکران با استفاده از ظرفیت‌های بومی با نگاه محلی است؛ خاطرنشان ساخت: انتظار می‌رود این رویدادها با که با حضور جوانان و علاقه‌مندان به کارآفرینی برگزار می گردد، گام مثبتی در ارتقای فرهنگ کارآفرینی، تشویق نوآوری و خلاقیت بوده و به یک فرصت مناسب برای تبادل ایده‌ها و تجارب بین کارآفرینان و متخصصان حوزه کسب و کار در منطقه شناخته شود.

وی در ادامه با مهم شمردن پشتیبانی جامعه محلی گفت: توجه و حمایت مقامات محلی و مردمان منطقه به صورت فعالانه و پرشور تضمین‌کننده موفقیت این رویدادها خواهد بود و امید است که این رویدادها، به عنوان یک مبدأ برای تشکیل شبکه‌ها و ارتباطات تجاری بین کارآفرینان و متخصصان در حوزه کارآفرینی، نقش مهمی در توسعه اقتصادی منطقه مکران ایفا کند.

معاون فرهنگی و مشارکت های دبیرخانه در پایان افزود: امیدواریم این رویداد موجب افزایش انگیزه و الهام بخش جوانان منطقه باشد تا در دنیای کارآفرینی نقش موثرتری را در توسعه اقتصادی و اشتغال‌زایی منطقه ایفا کنند.

کد خبر: ۲۵۸٬۲۳۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha