۶ آذر ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۰
سفیر عربستان از پروژه تصفیه‌خانه فاضلاب غرب تهران بازدید کرد

سفیر عربستان از پروژه تصفیه‌خانه فاضلاب غرب تهران بازدید کرد

سفیر عربستان در ایران از پروژه تصفیه‌خانه غرب تهران که با تسهیلات ۱۷۴ میلیون یورویی بانک توسعه اسلامی ساخته شده است، بازدید کرد.

به گزارش بازار، عبدالله بن سعود العنزی در جریان بازدید از پروژه تصفیه‌خانه غرب تهران افزود: پیشرفت ۹۶ درصدی این پروژه کار بسیار بزرگی است که چهار درصد باقی‌مانده نمی‌تواند در این پروژه خللی ایجاد کند.

وی ادامه‌داد: بانک توسعه اسلامی مشتاق است تا به همه کشورهای عضو کمک کند و بنده از دیدن این دستاوردها بسیار خوشحال شدم و امیدوارم به‌زودی خبر راه‌اندازی کامل آن را بشنوم.

«محسن اردکانی» مدیرعامل آبفای استان تهران نیز در این بازدید گفت: طرح‌های زیست‌محیطی مربوط به یک کشور نیست و اثرات منطقه‌ای دارد، به همین دلیل بانک توسعه اسلامی از این طرح‌ها پشتیبانی می‌کند.

وی با ابراز خرسندی از این بازدید و نشست تخصصی، ابراز امیدواری کرد که این بازدید نتایج مؤثری در جهت تسهیل بازپرداخت وام‌های بانک توسعه اسلامی برای شرکت آب و فاضلاب استان تهران به همراه داشته باشد.

تصفیه‌خانه فاضلاب غرب تهران در زمینی به مساحت نزدیک به ۴۵ هکتار در جنوب غرب تهران منطقه «فیروز بهرام» در چهار مدول در حال ساخت است و ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار نفر از جمعیت غرب و شمال غرب تهران را زیرپوشش قرار خواهد داد.

این تصفیه‌خانه قادر است سالیانه ۱۹۰ میلیون مترمکعب پساب قابل‌استفاده برای بخش کشاورزی را به چرخه تولید بازگرداند و به‌عنوان یکی از منابع آبی پایدار شهر تهران نیز به شمار آید.

کد خبر: ۲۵۸٬۱۸۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha