۶ آذر ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۴
مصوبه مجلس برای افزایش سن بازنشستگی مبهم است
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس:

مصوبه مجلس برای افزایش سن بازنشستگی مبهم است

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه مصوبه افزایش سن بازنشستگی دارای ابهاماتی است، از اعضای شورای نگهبان خواست این مصوبه را برای بررسی دقیق‌تر به مجلس بازگرداند.

به گزارش بازار، احمد امیرآبادی فراهانی در خصوص افزایش سن بازنشستگی که در جریان بررسی جزئیات لایحه برنامه هفتم توسعه به تصویب رسیده است، اظهار داشت: این مصوبه دارای ابهاماتی است چون براساس این مصوبه یک شخص باید تا ۴۲ سال کار کند، تا بازنشسته شود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه این موضوع دارای اشکال است، اظهار داشت: از شورای نگهبان می‌خواهیم تا با بررسی دقیق‌تر، این مصوبه را برای انجام اصلاحات به مجلس برگرداند.

نماینده مردم قم در مجلس اضافه کرد: به موجب این مصوبه، اگر شخصی ۳۵ سال کار کند و بالتبع ۳۵ سال حق بیمه و بازنشستگی بپردازد، نمی‌توان به وی در زمان بازنشستگی بیشتر از ۳۰ روز حقوق پرداخت کرد و این موضوع دارای اشکال اساسی است.

امیرآبادی فراهانی تاکید کرد: باید روی این مصوبه بیشتر بحث شود و از اعضای شورای نگهبان می‌خواهیم که مصوبه افزایش سن بازنشستگی را به مجلس بازگرداند تا بررسی دقیق‌تری در مجلس شورای اسلامی بر روی آن انجام شود تا در آینده بازنشستگان در این حوزه دچار مشکل نشوند.

کد خبر: ۲۵۸٬۱۸۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha