۳ تیر ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۰
۱۵۰۰ میلیون دلار مبادلات خارجی در مازندران محقق شد
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی مازندران:

۱۵۰۰ میلیون دلار مبادلات خارجی در مازندران محقق شد

ساری- قاسم پیشه، مدیرکل امور اقتصادی و دارایی مازندران میزان مبادلات خارجی استان را در سال گذشته بیش از هزار و ۵۰۰ میلیون دلار اعلام کرد.

موسی قاسم پیشه در گفتگو با خبرنگار بازار، تراز تجاری استان را در سال گذشته منفی اعلام کرد و دلیل آن را ناشی از کاهش ارزش صادرات غیرنفتی و رشد ارزشی واردات دانست و گفت: این مسائل سبب شد تراز تجاری استان به منفی ۹۳۶ میلیون دلار رسد.

وی میزان مبادلات خارجی استان را در سال گذشته بیش از هزار و ۵۳۲ میلیون دلار ذکر کرد و گفت: از این میزان ۱۴ درصد آن صادرات و بقیه واردات بوده است.

وی با اشاره به وصول درامدهای عمومی استان اظهار داشت: طی دو ماه اول سال جاری میزان وصول درآمدهای مالیاتی رشد بیش از ۱۲ درصدی داشت و به بیش از دو هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال رسیده است.

قاسم پیشه با بیان اینکه از مجموع درامدهای وصول شده، بیش از دو هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال مربوط به مالیات بوده است، یادآور شد: وصول درآمدهای مالیاتی نیز با رشد ۱۲ درصدی همراه بود.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی مازندران با اشاره به فرصت سرمایه گذاری در بورس اظهار داشت: صندوق های سرمایه گذاری سبب جذابیت بازار شده و ریسک کمتر و بازدهی بالایی دارد.

وی شمار صندوق های سرمایه گذاری فعال در بازار سرمایه ایران را بیش از ۱۰۰ صندوق بیان کرد.

کد خبر: ۲۵٬۸۱۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha