جگرمان سوخت با قیمت این دل ها| کشتار کم شده؛ صنف دل و جگر در حال ورشکستگی است
رئیس اتحادیه صنف فروشندگان دل و جگر و قلوه تهران:

جگرمان سوخت با قیمت این دل ها| کشتار کم شده؛ صنف دل و جگر در حال ورشکستگی است

شیرازی، رئیس اتحادیه صنف فروشندگان دل و جگر و قلوه تهران کاهش کشتار و کمبود دل و جگر را موجب بالا رفتن قیمت ها بر شمرد.

به گزارش بازار به نقل از اتاق اصناف تهران، دل و جگر، خوراکی محبوب شمار بالایی از ایرانی هایی است که به گفته آنها در فصل سرما بیشتر می چسبد؛ البته در این زمستان ممکن است زیاد استفاده نشود یا اگر هم بشود بالا بودن قیمتش مزه آن را به کلی از یاد ببرد.

بالا رفتن قیمت ها، نبود کشتار به دلیل واردات گوشت، گوشتی که بی آلایش است یعنی دل و جگر و کله و پاچه و سیرابی و غیره به همراه ندارد(چون این غذایی ایرانی است و در خارج از کشور به خصوص جاهایی که گوشت وارد می شود از دل و جگر و پاچه و کله استفاده نمی کنند) صنف دل و جگر را با چالشی جدی مواجه کرده به نحوی که شمار بالایی از فعالان این صنف مغازه های خود را تعطیل و جواز کسب شان را باطل کرده اند. مردم هم به دلیل بالا رفتن قیمت ها و برای هر سیخ دل یا جگر با توجه به حجم کم آن دیگر از این خوراکی لذیذ دست شسته اند. با غلامحسن شیرازی، رئیس اتحادیه صنف فروشندگان دل و جگر و قلوه گپ و گفتی کوتاه داشتیم تا از چالش های این صنف بیشتر آگاه شویم.

رئیس اتحادیه صنف فروشندگان دل و جگر و قلوه به کمبود این ماده غذایی اشاره می کند و اینکه قیمت ها افزایش زیادی داشته اند و مغازه ها نمی دانند با چه قیمتی فروش داشته باشند و همین سبب بلاتکلیفی آن ها شده است.

غلامحسن شیرازی، توضیح می دهد: میزان کشتار در کشور تا حد قابل توجهی پایین آمده است.

او دلیل این افت را واردات گوشت می داند؛ گوشتی که آلایش ندارد، یعنی ملحقات مورد نیاز برای این اصناف که شامل دل و جگر می شود، به همراه گوشت وارد نمی شود.

هر کیلو جگر به طور متوسط ۷۵۰ تا ۸۰۰ هزار تومان
نبود کشتار و کمبود دل و جگر منجر به بالا رفتن قیمت ها می شود. افزایش قیمتی که هم فروشندگان دل و جگر را تهدید می کند، هم منجر به کمبود و حذف مشتریان این خوراک قدیمی و اصیل ایرانی می شود.

از رئیس اتحادیه صنف فروشندگان دل و جگر و قلوه، متوسط قیمت این ماده غذایی را جویا می شویم. او می گوید: هر کیلو جگر به طور متوسط ۷۵۰ تا ۸۰۰ هزار تومان است و البته این نسبت به بالا و پایین شهر تغییر قیمت هم پیدا می کند.

مردم دیگر جگر نمی خورند
اینکه استقبال مردم از خوردن جگر کم شده امر عجیب و پیچیده ای نیست. طبیعی است قیمت ها که بالا برود، هر قلم ماده خوراکی یا غیر خوراکی باشد، اقبال شهروندان هم نسبت به آن اقلام کم شده و به تدریج آن را زندگی خود حذف می کنند.

رئیس اتحادیه صنف فروشندگان دل و جگر و قلوه می گوید: شمار بالایی از اهالی این صنف هم به جهت متضرر شدن، مغازه های خود را جمع کرده یا جواز کسب خود را باطل کرده اند.

به گفته شیرازی، وقتی مشتری نباشد کار کاسبی معنا نمی دهد؛ فقط پول آب و برق و گاز روی دست‌تان می ماند!

اما پرسش مطروحه این است که چه کسی مسئول رسیدگی به مشکلات این صنف است؟ شیرازی عنوان می کند که همراه فعالان صنف دل و جگر به وزارت صنعت، معدن و تجارت رفته و مشکل خود را مطرح کرده اند اما جواب سربالا گرفته اند.

از نظر رئیس اتحادیه صنف فروشندگان دل و جگر و قلوه تهران، آینده این صنف در هاله ای از ابهام قرار دارد؛ مشکلی که نه تنها در خصوص دل و جگر که سایر مواد خوارکی مثل کله و پاچه هم مصداق پیدا می کند و به این ترتیب اهالی این اصناف باید به زودی بساط خود را برچینند و عطای این حرفه را به لقایش ببخشند.

کد خبر: ۲۵۸٬۱۶۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha