۶ آذر ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۷
بانک ها به کمک سیل زدگان کالپوش می آیند | توزیع نهاده مدت دار بین دامداران
استاندار سمنان:

بانک ها به کمک سیل زدگان کالپوش می آیند | توزیع نهاده مدت دار بین دامداران

سمنان- هاشمی، استاندار سمنان با اشاره به سیل ۲۰ روز گذشته در کالپوش گفت: بانک های استان با اعطای تسهیلات به کمک خسارت دیدگان سیل بخش کالپوش به خصوص کشاورزان و دامداران خواهند آمد.

سید محمد رضا هاشمی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار، درباره آخرین وضعیت کمک به دامداران و کشاورزان آسیب دیده سیل کالپوش بیان کرد: به بانک های استان سمنان دستور داده شده تا با اعطای تسهیلات به کمک کشاورزان و دامداران خسارت دیده از سیب ۲۰ روز قبل کالپوش بروند.

وی با بیان اینکه ابلاغ به بانک های عامل صورت گرفته که همکاری لازم را با دامداران و کشاورزان آسیب دیده این بخش داشته باشند، افزود: تلاش داریم تا به هر طریق ممکن از راه قوانین موجود به کمک دامداران و کشاورزان خسارت دیده بخش کالپوش برویم.

استاندار سمنان با بیان اینکه بسیاری از کشاورزان و دامداران در این سیل زمین ها و دامداری هایشان را از دست داده و یا دچار خسارات فراوان شدند، گفت: بسیاری از کشاورزان و دامداران کالپوشی در این سیل حتی درآمد سالانه خود را از دست دادند در نتیجه نیاز است که به کمک این افراد شتافت.

هاشمی با بیان اینکه دستورهای لازم برای حمایت از کشاورزان خسارت دیده ناشی از این سیل صادر شده است، تاکید کرد: در کنار تسهیلات ارزان قیمت، توزیع نهاده های مدت دار هم با همت امور عشایری و جهاد کشاورزی در دستور کار قرار دارد.

وی با بیان اینکه تمام تلاش ما این است که مشکلات دامداران و کشاورزان کالپوشی خسارت دیده از سیل را کاهش دهیم، گفت: سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان نیز موظف شده است تا بذر و نهاده‌های مدت‌دار را در اختیار کشاورزان خسارت دیده منطقه کالپوش قرار دهد.

استاندار سمنان همچنین گفت: دستور داده شده که اختصاص تسهیلات و نهاده مدت دار به سرعت در بین دامداران و کشاورزان کالپوشی توزیع شود و نظارت کافی هم در این زمینه صورت گیرد که خوشبختانه روند توزیع این اقلام تاکنون خوب بوده است.

هاشمی گفت: به همت گروه های جهادی وبسیج و سپاه مصالح ساختمانی مانند سیمان و گچ و ... نیز در منطقه کالپوش توزیع شده تا بتوانیم دامداری هایی که با آسیب جدی تری روبرو شده است را تا حدودی مرمت کنیم.

کد خبر: ۲۵۸٬۱۴۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha