۶ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۶
«پارکوپولو» به کمک گردشـــــگران استان سمنان می آید
مدیرکل میراث فرهنگی استان سمنان در گفتگو با بازار:

«پارکوپولو» به کمک گردشـــــگران استان سمنان می آید

سمنان- کرم زاده مدیرکل میراث فرهنگی استان سمنان از طراحی و رونمایی نرم افزار کاربردی و جامع پارکوپولو برای راهنمایی و جذب گردشگر به استان خبر داد.

امیر کرم زاده در گفتگو با خبرنگار بازار، درباره اقدامات صورت گرفته در زمینه تسهیل گردشگری به خصوص گردشگری اقتصادی در استان سمنان تاکید کرد: یکی از اقداماتی که در مجموعه میراث فرهنگی و گردشگری استان دنبال شده، طراحی و رونمایی از نرم افزار جامع گردشگری پارکوپولو است.

وی با بیان اینکه این نرم افزار به همت متخصصان بومی و حوزه دانش بنیان طراحی و رونمایی شده است، افزود: همه نیازهای یک گردشگر در بدو ورود به استان سمنان از جمله محل پمپ بنزین ها، نقشه شهرها، اماکن گردشگری، داروخانه ها و نانوایی ها و مکانیکی ها، اماکن اقامتی و هتل ها و رستوران ها و ... در این نرم افزار گنجانده شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی استان سمنان با بیان اینکه تمام اطلاعات و راهنمای گردشگری اماکن مختلف گردشگر پذیر استان از جمله تاریخی، ابنیه، طبیعی و ... در این نرم افزار وجود دارد، گفت: این نرم افزار به نوعی هدایت گر گردشگران ما در استان خواهد بود.

کرم زاده با بیان اینکه این نرم افزار امکان معرفی اماکن گردشگری استان سمنان را نیز به گردشگران می دهد، بیان داشت: در این نرم افزار بخشی هم برای سوغات و صنایع دستی استان سمنان در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه یکی دیگر از اقداماتی که در زمینه تسهیل گردشگر پذیری استان سمنان صورت گرفته اعطای مجوزهای بومگردی در بافت تاریخی شهرهای استان سمنان است، گفت: نخستین بومگردی در بافت تاریخی شهرهای استان در دامغان افتتاح و راه اندازی شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان با بیان اینکه اولین اقامتگاه بوم گردی در بافت تاریخی دامغان در محله زینبیه با نام «دلاقو» راه اندازی شده است، گفت: این بومگردی به همت یکی از بانوان دامغانی برای دو نفر هم اشتغال ایجاد کرده است.

کرم زاده با بیان اینکه احیاء و هویت‌ بخشی به بافت‌های تاریخی یکی از اهداف این طرح در استان سمنان است، بیان کرد: رونق و معنا بخشیدن به ارزش‌های نهفته در فرهنگ استان سمنان و دیار قومس و همچنین جذب گردشگر از جمله محورهای این طرح است که البته با ضوابط خاص خود نیز اجرایی می شود تا بتوانیم از بافت تاریخی شهرهای استان در راستای گردشگر پذیری بهره گیری کنیم.

کد خبر: ۲۵۸٬۱۰۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha