۱۲ آذر ۱۴۰۲ - ۱۹:۲۳
تحقق اهداف کشت قراردادی در گروه تامین نهاده هاست
فعال حوزه کشاورزی:

تحقق اهداف کشت قراردادی در گروه تامین نهاده هاست

گرگان - مومن، فعال حوزه کشاورزی در استان گلستان گفت: ما کشاورزی قراردادی را در تولید بذر و تامین بذر مولد خلاصه کردیم در صورتی که اگر می خواهیم کشت قرار دادی محقق شود باید نهاده ها به موقع تامین شود.

مومن در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: دولت برای امنیت غذایی کشت قراردادی را انتخاب کرده که کلیات آن مورد پذیرش است، اما جزئیات آن قابل بحث است چرا که در کشت قراردادی باید به کشاورزی پایدار برسیم.

فعال حوزه کشاورزی با بیان اینکه در کشاورزی پایدار ما به دنبال حفاظت از منابع آب و خاک هستیم، خاطرنشان کرد: کشت قراردادی باید پایانی باشد برای دغدغه های کشاورزی اما چالش هایی در این خصوص وجود دارد که مانع رسیدن به اهداف می شود.

وی ادامه داد: متاسفانه کشاورزی قراردادی در تولید و تامین بذر مولد خلاصه شده در صورتی که اگر به دنبال تحقق اهداف هستیم باید نهاده ها به موقع تامین شود و اگر می خواهیم به امنیت غذایی در گندم برسیم باید به دنبال افزایش عملکرد در واحد سطح باشیم.

مومن افزود: همه اقدامات برای افزایش تولید محصولات کشاورزی در واحد سطح است و مادامی که نهاده ها به موقع در اختیار مولد بخش کشاورزی قرار نگیرد نمی توانیم به اهداف برسیم.

این فعال حوزه کشاورزی استفاده از ظرفیت شرکت های دانش بنیان را یک ضرورت برای این حوزه دانست و گفت: برای تحقق اهداف کیفی و رسیدن به کشت پایدار باید از شرکت های دانش بنیان استفاده کنیم چرا که دولت با اندوخته اندک و نیروهای کم نمی تواند به اهداف کشت قراردادی برسد.

وی استفاده از کودهای بیولوژیک در حوزه کشاورزی را یک امر مهم دانست و گفت: برای افزایش سطح کیفی محصولات کشاورزی باید به دنبال کودهای بیولوژیک باشیم که متاسفانه هنوز در آن مسیر قدم برنداشتیم و دولت برای تحقق این اهداف نیازمند بخش خصوصی و شرکت های دانش بنیان است.

کد خبر: ۲۵۸٬۰۶۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha