۶ آذر ۱۴۰۲ - ۰۶:۳۷
۹۵۰۰ تن کود پتاسه در گلستان توزیع شد
مدیر خدمات حمایتی کشاورزی گلستان:

۹۵۰۰ تن کود پتاسه در گلستان توزیع شد

گرگان- مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان گلستان گفت: تاکنون بیش از ۹ هزار و ۶۸۴ تن کود پتاسه در گلستان توزیع شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل، ۱۶ درصد افزایش داشته است.

به گزارش خبرنگار بازار، سید صمد ضیائی شامگاه یک شنبه در گفتگو با خبرنگاران اظهارکرد: سهمیه ابلاغی تامین کود شیمیایی در سال جاری ۱۸۳ هزار و ۵۰۰ تن است که شامل کودهای نیتروژنی، پتاسه و فسفاته بوده و حدود ۱۲ درصد از سهمیه ابلاغی مربوط به کودهای پتاسه است.

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی گلستان با اشاره به تامین کود پتاسه گفت: در هشت ماهه سال جاری، با پیگیری های رئیس سازمان جهاد کشاورزی گلستان، بیش از ۱۱ هزار و ۸۰۰ تن کود پتاسه تامین شده است.

وی عنوان کرد که از این میزان بیش از شش هزار و ۵۱۹ تن شامل کود کلرور پتاسیم از طریق یکی از کشورهای حوزه اوراسیا بلاروس و بندر شمالی امیرآباد مازندران به صورت جامبو بک وارد این استان شده است.

ضیائی با اشاره به این که امسال، سال نهصت مصرف کود پتاسه است، گفت: ثابت بودن قیمت کود شیمیایی، بارندگی به موقع شرایط کشت محصولات پائیزه و مصرف نهاده‌های کشاورزی را فراهم کرده است.

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی گلستان ادامه داد: همین موضوع باعث شده که تاکنون بیش از ۹ هزار و ۶۸۴ تن کود پتاسه توزیع شود که نسبت به مدت مشابه سال قبل که هشت هزار و ۳۴۱ تن بوده، ۱۶ درصد افزایش داشته باشد.

وی بیان کرد: عنصر پتاسیم باعث حاصلخیزی خاک و افزایش عملکرد و کیفیت محصول می شود و یکی از راه های مقابله با تنش های سرما و خشکی است، بنابراین کشاورزان باید همزمان با مصرف کود های پایه ازته و فسفاته،کود پتاسه را براساس نتایج آزمون خاک مصرف کنند.

کد خبر: ۲۵۸٬۰۲۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha