۵ آذر ۱۴۰۲ - ۲۳:۱۵
تاکید وزیر نیرو بر تنظیم دقیق برنامه منابع و مصارف حوضه‌های آبریز کشور

تاکید وزیر نیرو بر تنظیم دقیق برنامه منابع و مصارف حوضه‌های آبریز کشور

محرابیان، وزیر نیرو در هشتاد و چهارمین جلسه امور آب وزارت نیرو، بر انجام بررسی‌های کارشناسی دقیق در تنظیم برنامه منابع و مصارف حوضه‌های آبریز کشور تاکید کرد.

به گزارش بازار، علی اکبر محرابیان در هشتاد و چهارمین جلسه امور آب وزارت نیرو در دولت سیزدهم، ضمن تبریک هفته بسیج و لزوم توجه مدیران صنعت آب کشور به روحیات بسیجی در پیگیری امور، به وضعیت منابع آب کشور در سالهای اخیر و محدویت‌های ناشی از تغییرات اقلیمی و خشکسالی‌های متوالی اشاره کرد. وی حساسیت‌های کارشناسی برای تنظیم دقیق برنامه منابع و مصارف حوضه‌های آبریز را مورد تأکید قرار داد.

در این جلسه که با هدف بررسی برنامه منابع و مصارف حوضه‌های آبریز زهره جراحی، حوضه‌های نوار جنوبی کشور، حوضه‌ی فلات مرکزی و مرز شرقی برگزار شد، مبانی تغییر اقلیم و خشکسالی در کشور و حوضه‌های آبریز مورد بحث و بررسی قرار گرفت و اثر آن در تأمین مصارف آب کشور ارزیابی شد.

همچنین در این جلسه بر تامین حقابه‌های زیست محیطی، تأمین مطمئن آب شرب، حفظ قدرت تولید کشاورزی و صنایع تاکید شد و از این موارد به عنوان مولفه‌های مهم در تنظیم برنامه‌های منابع و مصارف حوضه‌های آبریز یاد شد.

در ادامه این نشست نیز وقایع حدی سیلاب و خشکسالی در کشور، خسارات ناشی از آنها و تمهیدات وزارت نیرو در رویارویی و سازگاری با این مسئله پرداخته شد.

کد خبر: ۲۵۸٬۰۰۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha