۶ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۴
داروپخش همچنان مورد توجه فعالان بازار سرمایه
بازار گزارش می دهد؛

داروپخش همچنان مورد توجه فعالان بازار سرمایه

شرکت دارو پخش توانسته در نوسانات بازار سهام بازدهی ۱۰۰ درصدی یکساله را حفظ کند و با توجه به پیش بینی سودآوری ۳۶۰ تومانی برای سال جاری همچنان مورد توجه فعالان بازار سرمایه است.

بازار؛ گروه بورس: شرکت کارخانجات داروپخش با نماد دارو در دوره ۶ ماهه منتهی به ۳۱ شهریور ۱۴۰۳به ازای هر سهم ۱۴۲ تومان سود محقق کرده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۶ درصد افت داشته است.

شرکت کارخانجات داروپخش در دوره ۶ ماهه منتهی به ۳۱ شهریور ۱۴۰۲ به ازای هر سهم ۱۵۵ تومان سود شناسایی کرده، که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۹ درصد کاهش داشته است.
همچنین با توجه به اینکه «دارو» با سرمایه ثبت شده ۲۶۰ میلیارد تومان طی عملکرد ۶ ماهه منتهی به ۳۱ شهریور ۱۴۰۲مبلغ ۴۰۳ میلیارد تومان سود شناسایی کرده است، پیش بینی می شود که در شش ماهه دوم سال بیش از این میزان سود ساخته شود، زیرا در فصل سرد سال میزان مصرف دارو افزایش می یابد به ویژه اینکه به تازگی خبری منتشر شده که بیماری تنفسی در چین شیوع پیدا کرده و به سرعت به سایر کشورها هم در حال انتقال است و این موضوع می تواند شرایط تولید و فروش شرکت های دارویی و پخش را تغییر دهد.
همیشه شرکت‌های پخش دارو، مطالبات سنگینی از وزارت بهداشت دارند. وقتی وزارت بهداشت پول شرکت‌های پخش دارو را ندهد آن‌ها نیز نمی‌توانند پول دارو را به کارخانجات دارویی پرداخت کنند و چرخه مالی صنعت دچار اختلال می‌شود، این درحالی است که بانک‌ها نیز ارائه تسهیلات به صنایع دارویی را قطع کرده اند.
در حال حاضر نخستین مسئله در صنعت داروسازی بحث رگولاتوری یا همان تنظیم گری توسط وزارت بهداشت است که این وزارتخانه هم بزرگترین خریدار دارو در کشور است و هم قانون گذار از لحاظ کیفیت و شرایط تولید و هم تعیین کننده قیمت دارو است.
نماد دارو در شش ماهه نخست سال جاری به ازای هر سهم ۱۴۳ تومان سود ساخته و پیش بینی می شود که تا پایان سال سود شرکت به ازای هر سهم به ۳۶۱ تومان برسد به همین دلیل همچنان مورد توجه فعالان بازار سرمایه است. این شرکت در ۱۲ ماهه سال گذشته به ازای هر سهم حدود ۳۱۳ تومان سود ساخته بود که بسیار کمتر از پیش بینی کنونی سهم برای سال جاری است.

کد خبر: ۲۵۷٬۹۵۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha