۳ تیر ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۸
مردم سهام عدالت را نگه دارند و از منافع آن بهره ببرند
سخنگوی ستاد راهبری سهام عدالت:

مردم سهام عدالت را نگه دارند و از منافع آن بهره ببرند

فهیمی، سخنگوی ستاد راهبری سهام عدالت درباره فروش یا عدم فروش سهام عدالت گفت: به دارندگان سهام عدالت توصیه می کنیم سهام خود را نگه دارند و از منافع آن بهره ببرند.

به گزارش بازار به نقل از صداوسیما، فهیمی با بیان اینکه آزاد سازی هم برای کسانی که روش مستقیم و هم برای کسانی که روش غیر مستقیم را در شیوه استفاده از سهام عدالت انتخاب کرده اند، اتفاق می افتد، گفت: مفهوم آزادسازی به منزله دسترسی دارایی های خودشان است که در مالکیت آن‌ها قرار می گیرد و می توانند مستقیماً از آن انتخاب کنند.

وی درباره تفاوت های روش مستقیم و غیر مستقیم بیان کرد: افراد در روش مستقیم در ۳۶ شرکت بورسی سهام دار می شوند اما روش غیر مستقیم سهام دار یک شرکت سرمایه گذاری استانی می شوند و آن شرکت مالک شرکت های بورسی می شود و منافع و حقوق سهام داران را پیگیری می کند.

سخنگوی ستاد راهبردی سهام عدالت با بیان اینکه طبیعتاً پیگیری حقوق در ۳۶ شرکت دشواری هایی دارد و مرتب باید بورس را پیگیری کنید که نیازمند تسلط به بورس است، عنوان کرد: حدود ۱۸ میلیون ۷۰۰ هزار نفر روش مستقیم را انتخاب کردند و بقیه در روش غیر مستقیم باقی ماندند.

وی درباره فروش یا عدم فروش سهام عدالت اظهار کرد: درباره یارانه، افراد بر اساس اولویت ها و ضرورت های زندگی خودشان تصمیم می گیرند اما سهام عدالت یک دارایی سرمایه ای است که به مردم داده می شود. اگر به کسی یک کارخانه داده شود، طبیعتاً آن را نگه می دارند و از منافع بلند مدت آن استفاد می کنند و به همین جهت به دارندگان سهام عدالت توصیه می کنیم سهام خود را نگه دارند و از منافع آن بهره ببرند.

فهیمی ادامه داد: سهام عدالت در حقیقت این‌گونه است که سهام یک کارخانه را به افراد مختلف داده‌اند و در واقعیت متشکل از ۳۶ شرکت بزرگ است. بعضی از این شرکت ها حتی در دنیا تک و منحصر به فرد است. سهام این شرکت ها در حقیقت کالاهای سرمایه ای هستند که برای بلند مدت نگهداری می شوند و شرکت هایی هستند که باید برای دهه ها از آن‌ها حفاظت و نگهداری شود تا از عایدی بلندمدت آن‌ها استفاده کنند.

سخنگوی ستاد راهبری سهام عدالت در خصوص شرکت های سرمایه گذاری استانی شرح داد و گفت: مانده دارایی هایی که باید به این شرکت ها اختصاص پیدا کند مشخص شده است یعنی کسانی که روش غیر مستقیم را انتخاب کرده‌اند در این شرکت ها حضور خواهند داشت. اطلاعات این افراد دریافت شده‌ و در بورس تهران پذیرفته خواهند شد و سهام این افراد نیز قابل معامله خواهد شد و افراد می توانند بخرند، بفروشند و یا تعداد آن‌ها را کم و اضافه کنند.

وی افزود: مردم مدیران شرکت های سرمایه گذای استانی را تعیین خواهند کرد و این مهم از طریق برگزاری مجمع به صورت الکترونیکی صورت می گیرد.

کد خبر: ۲۵٬۷۹۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • مریم IR ۲۳:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
      0 0
      خداوکیلی برا مردم یک کار نکردین یه ویرایش نذاشتین