۲۵ دی ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۸
خراسان شمالی ۴۸۰ میلیون تومان اعتبار پژوهشی دارد
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان شمالی:

خراسان شمالی ۴۸۰ میلیون تومان اعتبار پژوهشی دارد

بجنورد- رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان شمالی گفت: خراسان شمالی امسال با تخصیص سهم یک درصد اعتبارات دستگاه‌های اجرایی، ۴۸۰ میلیون تومان اعتبار پژوهشی دارد.

به گزارش بازار، حسن پارسی پور بعد از ظهر امروز در چهارمین جلسه گروه کاری پژوهش استان اظهار داشت: در حال حاضر ۲۴ دستگاه اجرایی استان اعتبار استانی و مابقی اعتبار ملی دارند که این ۲۴ دستگاه اجرایی طبق الزام قانون گذار بایستی یک درصد اعتبارات خود فصول ۱ و ۶ که همان حقوق و مزایا است را به بحث پژوهش اختصاص دهند.

وی با اشاره به اینکه شاید یک درصد اعتبارات پژوهشی برای یک دستگاه بسیار ناچیز است افزود: قانون گذار در صورت تصویب شورای برنامه ریزی اجازه تجمیع اعتبارات پژوهشی چند دستگاه را داده است.

پارسی پور اضافه کرد: امسال این استان با تخصیص سهم یک درصد اعتبارات دستگاه‌های اجرایی، ۴۸۰ میلیون تومان اعتبار پژوهشی دارد. البته احتمال تغییر و افزایش در میزان اعتبارات پژوهشی استان وجود دارد.

پارسی پور با اشاره به تصویب ۱۰ محور پژوهشی در استان برای امسال گفت: در صورت وجود قرارداد پژوهشی از سال قبل که به هر دلیل پرداختی به مجری انجام نشده، امسال اولویت پرداختی با آن‌ها خواهد بود و پس از آن نسبت به توزیع مانده اعتبارات پژوهشی اقدام می‌شود.

وی با بیان اینکه تا به امروز مانده‌ای از سنوات گذشته ارسال نشده است، افزود: پارسال اعتبارات پژوهشی خراسان شمالی با نظر شورای برنامه ریزی استان به سمت طرح‌های اشتغال روستایی با کارفرمایی استانداری سوق داده شد.

پارسی پور با اشاره به اینکه دستگاه‌هایی مانند آموزش و پرورش، نیروی انتظامی، کارخانجات ذیل سازمان صمت و... ردیف اعتبارات پژوهشی دارند، اظهار کرد: کارگروه پژوهشی استان بایستی تمام اعتبارات پژوهشی را هدایت کند و تنها بر اعتبارات ۲۴ دستگاه اجرایی متمرکز نشود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان گفت: براساس پیشنهاد استاندار خراسان شمالی، در اعتبارات پژوهشی از دانشجویان نیز حمایت شود. حمایت از این افراد نتایج خوبی در پی خواهد داشت، اما محدودیت‌هایی در این بخش وجود دارد که گروه کاری پژوهش با همفکری، ساز و کارهای لازم برای حمایت از دانشجویان و پایان نامه‌های دانشجویی را فراهم سازد.

کد خبر: ۲٬۵۷۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha