۵ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۹
رشد اقتصادی ایلام ۳.۶ درصد است
رئیس مدیریت و برنامه ریزی ایلام:

رشد اقتصادی ایلام ۳.۶ درصد است

ایلام- رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان ایلام گفت: براساس اعلام سازمان برنامه و بودجه کشور در سال ۱۴۰۱ رشد اقتصادی استان ایلام ۳.۶ درصد بوده است.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان ایلام، امین دوست محمدی اظهار داشت: منابع درآمدی استان در سال ۱۴۰۲ نسبت به مصوب سال ۱۴۰۱ بیش از ۴۴.۸ درصد و نسبت به عملکرد سال ۱۴۰۱ معادل ۷.۵ درصد افزایش نشان میدهد.

وی افزود: کل منابع درآمدی استان در سال ۱۴۰۲ معادل یک هزار و ۶۲ میلیارد تومان است که از این مبلغ یک هزار و ۵۱ میلیارد تومان درآمد مالیاتی است.

دبیر شورای برنامه ریزی و توسعه استان ادامه داد: عملکرد ۶ ماهه درآمدهای عمومی استان بیش از ۷۹۵ میلیارد تومان است که نسبت به مصوب ۶ ماهه ۵۱.۲ درصد افزایش نشان می دهد.

وی در خصوص اعتبارات تملک دارایی های سرمایه ای استان گفت: اعتبارات مذکور متشکل از اعتبارات تملک استانی، سه درصد نفت و گاز، توازن منطقه ای و... در سال گذشته یک هزار و ۱۴۷ میلیارد تومان بود که در سال جاری به یک هزار و ۸۸۱ میلیارد تومان معادل ۶۳.۹ درصد رشد، افزایش یافته است.

دوست محمدی بیان داشت: بالاترین سطح رشد اعتبارات استان در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال ۱۴۰۱ مربوط به اعتبارات سه درصد نفت و گاز به میزان ۱۵۴.۶ درصد است.

دوست محمدی اضافه کرد: اعتبارات سه درصد نفت و گاز استان ایلام از ابتدای استقرار دولت (سال ۱۴۰۰) تا کنون از ۱۸۶ میلیارد به ۸۸۱ میلیارد تومان رسیده که حدود پنج برابر افزایش یافته است.

وی تصریح کرد: اعتبارات (سه درصد) نفت و گاز یعنی اینکه استان ایلام نقش بازیگری خود را در صنعت نفت به خوبی ایفا می کند، قبل از استقرار دولت سیزدهم، میزان تخصیص اعتبارات استان ایلام از این محل، ۵۹ درصد بوده ولی هم اکنون به ۷۹ درصد رسیده که ۹۶ درصد آن نقدی و چهار درصد آن اسناد خزانه بوده است.

کد خبر: ۲۵۷٬۸۹۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha