۵ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۹
خرید آنلاین جمعه سیاه به رکورد ۷۰.۹ میلیارد دلار در سطح جهانی رسید

خرید آنلاین جمعه سیاه به رکورد ۷۰.۹ میلیارد دلار در سطح جهانی رسید

هجوم تخفیف‌های عمیق و رشد گزینه‌های پرداخت منعطف، محرک‌های ۹.۸ میلیارد دلاری فروش آنلاین در ایالات متحده در جمعه سیاه بودند.

به گزارش بازار، فروش به راحتی از ارقام و نرخ رشد روز شکرگزاری و همچنین پیش بینی های خود ادوبی برای آن روز فراتر رفت. در روز پنجشنبه، مصرف کنندگان ایالات متحده، ۵.۶ میلیارد دلار، ۵.۵ درصد، هزینه کردند. تحلیلگران در ابتدا فروش ۹.۶ میلیارد دلاری را برای جمعه سیاه پیش بینی کردند.

Salesforce که از معیارهای متفاوتی برای Adobe استفاده می کند و می گوید که اعداد و ارقام را برای تراکنش های حدود ۱.۵ میلیارد مصرف کننده کاهش می دهد، همچنین گفت که فروش آنلاین جمعه سیاه فراتر از انتظارات آن است. مجموع آنها ۱۶.۴ میلیارد دلار در ایالات متحده و ۷۰.۹ میلیارد دلار در سطح جهان بود و رکورد ۷۹٪ از کل ترافیک خرید – اعم از مرور و خرید – در گوشی های تلفن همراه انجام شده است.

بلک فرایدی یک روز خرید است و سال‌ها به عنوان روزی شروع می‌شود که دوره فروش تعطیلات، مهم‌ترین روز برای خرده‌فروشی‌ها آغاز می‌شود. این ارقام باعث خوشحالی غافلگیرکننده تعطیلات برای خرده فروشان می شود که در مجموع شاهد رشد کند بوده اند. طبق آمار اداره سرشماری ایالات متحده، فروش خرده فروشی در سه ماهه گذشته تنها ۲.۳ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد داشته است. تجارت الکترونیک، به عنوان نسبت جوانتر و کوچکتر از آن (حدود ۱۵٪ از کل فروش)، معمولا سریعتر رشد می کند و سه ماهه آخر نیز حدود ۷٪ رشد می کند.

راب گارف، معاون و مدیر عامل خرده فروشی در Salesforce در بیانیه ای گفت: «عملکرد فروش آنلاین جمعه سیاه فراتر از انتظارات مدیران خرده فروشی بود. “خرده فروشان بازی تخفیف خود را افزایش دادند و خریداران نیز به نوبه خود دکمه خرید را کلیک کردند. ”

Adobe با صدها خرده فروش آنلاین بزرگ و کوچک کار می کند و می گوید که محاسبات خود را بر اساس بیش از ۱ تریلیون بازدید از سایت های خرده فروشی ایالات متحده، جابجایی حدود ۱۰۰ میلیون SKU و ۱۸ دسته محصول است.

تورم کمی بیش از ۳ درصد قطعاً نسبت به سال گذشته کاهش یافته است (زمانی که بیش از ۷ درصد بود، اما عدم اطمینان اقتصادی همچنان بر مصرف کنندگان فشار می آورد، بنابراین قابل توجه است که اکنون خرید کنید، گزینه های بعدی را پرداخت کنید، به عنوان مکمل سایر انواع اعتبار، همچنان به رشد محبوبیت خود ادامه داد. ادوبی گفت که سفارش‌های استفاده از BNPL نسبت به سال گذشته ۷۲ درصد در طول هفته به جمعه سیاه افزایش یافته است و درآمد BNPL در نتیجه آن ۷۹ میلیون دلار برای این دوره افزایش یافته است.

سوال بزرگ این است که آیا خرده فروشان می توانند نرخ رشد را در چند هفته آینده حفظ کنند یا خیر. روز بعدی فروش بزرگ به سبک فشارسنج، دوشنبه سایبری است، در دو روز دیگر. زمانی که این ارقام به دست آمد، به‌روزرسانی‌های بیشتری ارائه خواهیم کرد.

برخی دیگر از جزئیات قابل توجه دیروز:

– تخفیف‌ها همچنان یک محرک بزرگ برای فروش هستند و تا ۳۵٪ تخفیف در قیمت خرده‌فروشی دارند. نام بازی همچنان خرید هدایا و لوازم الکترونیکی خانگی است.

– گوشی های هوشمند ۵.۳ میلیارد دلار فروش در روز را به خود اختصاص دادند که نسبت به سال ۲۰۲۲ ۱۰.۴ درصد افزایش داشت و ۵۴ درصد از کل فروش آنلاین را به خود اختصاص داد. Adobe پیش‌بینی می‌کند که این امر برای این دوره معمول خواهد بود: فروش موبایل در این فصل تعطیلات با بیش از ۵۱ درصد فروش در واقع از دسکتاپ پیشی خواهد گرفت.

– شاید از آنجایی که مردم هنوز نگران هزینه هستند، حمل و نقل «استاندارد» ارزان‌تر را بیشتر از سال‌های گذشته انتخاب می‌کنند. (و صادقانه بگویم، اگر برای هدیه آخر دسامبر است، چرا اکنون چیزی سریعتر دریافت کنید؟) Adobe گفت ۸۰.۵٪ از تمام سفارشات از حمل و نقل استاندارد استفاده می کنند.

– Adobe فکر می کند که “هفته سایبری” (از روز شکرگزاری تا دوشنبه سایبری) ۳۷.۲ میلیارد دلار در فروش آنلاین ایالات متحده به دست خواهد آورد که تقریباً ۱۷٪ از کل فروش برای دوره تعطیلات است. Salesforce صعودی تر است: می گوید ۲۵٪ از کل خریدهای تعطیلات امسال را به خود اختصاص خواهد داد و در کل ۵۳ میلیارد دلار در سطح جهان خواهد بود.

Vivek Pandya، تحلیلگر ارشد Adobe Digital Insights در بیانیه‌ای گفت: «جمعه سیاه در این فصل با هزینه‌های رکورد ۹.۸ میلیارد دلاری که ناشی از تقاضای جدید برای روز فروش عمده است، تسلط خود را دوباره تثبیت کرد. کاهش قیمت‌های آنلاین طی سال گذشته محیطی مطلوب را برای مصرف‌کنندگان با تخفیف‌های قوی در این فصل ایجاد کرده است که حتی خریداران آگاه از قیمت را وسوسه می‌کنند.

کد خبر: ۲۵۷٬۸۹۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha