۵ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۹
صادرات ۲۰۰ میلیون دلاری از گمرکات گلستان| واردات کالا از اینچه برون ۲ برابر شد
مدیرکل گمرکات گلستان خبرداد؛

صادرات ۲۰۰ میلیون دلاری از گمرکات گلستان| واردات کالا از اینچه برون ۲ برابر شد

گرگان- شهریاری، مدیرکل گمرکات گلستان گفت: از ابتدای سال جاری تا پایان آبان ۵۱ هزار و ۷۰۰ تن کالا از طریق مرز اینچه برون وارد گلستان شده که به لحاظ ارزش دلاری ۲۰۲ درصد بیشتر از مدت مشابه سال قبل است.

شهریار شهریاری در گفت و گو با خبرنگار بازار اظهارکرد: در هشت ماهه نخست سال جاری بیش از ۵۱ هزار و ۷۴۳ تُن انواع کالا به ارزش ۱۰۳ میلیون و ۸۱۱ هزار دلار از طریق گمرک مرزی اینچه‌برون وارد استان شده که به لحاظ وزنی ۱۷۲ درصد و به لحاظ ارزش دلاری ۲۰۲ درصد بیشتر از مدت مشابه سال قبل بوده است.

مدیرکل گمرکات گلستان افزود: عمده کالاهای صادراتی استان در این مدت شامل روغن خام سویا، فوتس اویل، بخشی از تجهیزات خط تولید پلیمر اسیون، استیرن، سدیم سولفات، دیزل ژنراتور، پارچه و الیاف پنبه بوده است.

وی گفت: مبدا کالاهای وارداتی ۲۲ کشور مختلف جهان بوده که چین با ۳۷ میلیون و ۶۰۱ هزار و ۱۷۵ دلار در صدر آن قرار دارد.

شهریاری اضافه کرد: طی این‌ مدت، ۳۵۲ هزار و ۳۸۸ تُن انواع کالای غیرنفتی از مبادی گمرکی این استان به ارزش ۲۰۰ میلیون و ۷۳۱ هزار دلار صادر شده که به لحاظ وزنی ۴۸ درصد و به لحاظ ارزش دلاری ۴۲ درصد بیشتر از مدت مشابه سال قبل است.

مدیرکل گمرکات گلستان گفت: پلی استایرن، تخم مرغ، پنیر، انواع لوله پروفیل و آهنی، خوراک آماده آبزیان، ورق نئوپان، یُد، خرما، پسته فندقی و طاقه نایلون عمده کالاهای صادراتی گلستان بوده است.

وی تعداد مقاصد صادراتی گلستان را ۲۵ کشور اعلام کرد و گفت: بیشترین حجم صادرات با ۶۱ میلیون دلار (معادل ۳۰.۴۲ درصد) ترکمنستان بوده است.

شهریاری ادامه داد: در هشت ماهه نخست امسال، هزار و ۷۹۷ فقره اظهارنامه به وزن تقریبی ۳۶ هزار تُن انواع کالا به ارزش تقریبی ۲۱۰ میلیون و ۸۴۰ هزار دلار از گمرک اینچه‌برون با عنوان ترانزیت خارجی انجام شده که از نظر وزنی ۵۵ درصد و از لحاظ ارزش دلاری ۸۰ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد داشته است.

وی گفت: درآمد وصولی گمرکات گلستان در این مدت ۳۰۰ میلیارد تومان بود که این میزان درآمد ۱۸۰ درصد بیشتر از مدت مشابه سال قبل است.

کد خبر: ۲۵۷٬۸۸۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha