۶ آذر ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۳
حذف ایمیل، عکس و اسناد بلا استفاده در حساب های کاربری گوگل از ماه دسامبر
با انتشار بیانیه ای رسمی اعلام شد؛

حذف ایمیل، عکس و اسناد بلا استفاده در حساب های کاربری گوگل از ماه دسامبر

شرکت گوگل با انتشار بیانیه ای از حذف دسته جمعی ایمیل ها و عکس های بلا استفاده در سرویس های این شرکت از جمله «جی میل» خبر داد.

به گزارش خبرنگار بازار؛ شرکت گوگل با انتشار بیانیه ای از حذف دسته جمعی ایمیل ها و عکس های بلا استفاده در سرویس های این شرکت از جمله «جی میل» خبر داد.

گوگل قرار است از تاریخ ۱ دسامبر (۱۰ آذرماه) نسبت به حذف دائمی ایمیل ها و عکس های بلا استفاده در جی میل و دیگر سرویس های گوگل مانند درایو اقدام نماید. گوگل پیشتر در ماه می نیز اعلام کرده بود که تمامی حساب های کابری که طی دو سال گذشته بلا استفاده بوده، برای همیشه مسدود خواهند شد.

«راث کریچلی» مدیر بخش تولید گوگل، انجام این اقدام را در راستای افزایش امنیت گوگل اعلام کرده است. وی گفت: اگر یک حساب کاربری برای مدت طولانی بلا استفاده مانده بدان معنی است که به احتمال زیاد دیگر از آن استفاده نمی شود. ممکن است دلیل چنین رخدادی، فراموشی حساب کاربری یا گذرواژه آن باشد که در هر صورت، این حساب کاربری را بلا استفاده ساخته است.

این مدیر ارشد گوگل در خصوص ارتباط حساب های کاربری بلا استفاده و مساله امنیت در گوگل گفت: تحقیقات ما نشان داده که حساب های کاربری غیر فعال ۱۰ برابر بیشتر از حساب های فعال در معرض تهدید سایبری قرار دارند. در حالیکه تهدید سایبری برای تمامی حساب های کاربری وجود دارد، اما میزان این تهدید برای حساب های غیر فعال بیشتر بوده و احتمال به سرقت رفتن فایل های رسانه از جمله عکس، فیلم و اسناد و همچنین هویت دارنده حساب زیاد خواهد بود.

کد خبر: ۲۵۷٬۸۷۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha