۶ آذر ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۰
سرمایه گذاری ۱۰۲ میلیارد دلاری شرکت پتروشیمی «پتروبراس» برزیل تا سال ۲۰۲۸

سرمایه گذاری ۱۰۲ میلیارد دلاری شرکت پتروشیمی «پتروبراس» برزیل تا سال ۲۰۲۸

شرکت بزرگ پتروشیمی «پتروبراس» بریل از برنامه خود برای سرمایه گذاری ۱۰۲ میلیارد دلاری در توسعه محصولات پتروشیمی این شرکت تا سال ۲۰۲۸ خبر داد. 

به گزارش خبرنگار بازار؛ شرکت بزرگ پتروشیمی «پتروبراس» بریل از برنامه خود برای سرمایه گذاری ۱۰۲ میلیارد دلاری در توسعه محصولات پتروشیمی این شرکت تا سال ۲۰۲۸ خبر داد.

پتروبراس اعلام کرده است که این سرمایه گذاری از سال ۲۰۲۴ آغاز شده و نهایتا فاز آخر آن در سال ۲۰۲۸ عملیاتی خواهد شد. گفته می شود این بزرگترین سرمایه گذاری تاریخی برزیل در صنعت پتروشیمی محسوب شده و این کشور قصد دارد با انجام این کار، به جمع بزرگترین واحدهای تولید محصولات پتروشیمی جهان بپیوندد.

بر اساس مدل توسعه این واحد پتروشیمی که توسط «ژان پل پراتس» مدیرعامل پتروبراس ارائه شده، این شرکت قصد دارد میزان سرمایه گذاری ۷۸ میلیارد دلاری این شرکت که پیشتر برای بازه سال های ۲۰۲۳ تا ۲۰۲۷ تعریف شده بود را به رقم فعلی یعنی ۱۰۲ میلیادر دلار ارتقا دهد. پتروبار دلیل این اقدام را افزایش نیاز به سرمایه گذاری، جلوگیری از فروش دارایی ها و همچنین در نظر گرفتن رشد تورم کم سابقه در برزیل عنوان کرده است.

گفته می شود ۷۲ درصد از این سرمایه گذاری قرار است در حوزه اکتشافات و افزایش ظرفیت تولید هزینه شده و قرار است بر این اساس، میزان تولیدات پتروشیمی این شرکت به ۳.۲ میلیون تن در سال افزایش یابد.

کد خبر: ۲۵۷٬۸۶۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha