۵ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۵
نوسازی واحد فولاد سازی فعلی فولاد خوزستان را در دستور کار قرار داده ایم
مدیر عامل فولاد خوزستان خبر داد؛

نوسازی واحد فولاد سازی فعلی فولاد خوزستان را در دستور کار قرار داده ایم

ابراهیمی مدیر عامل فولاد خوزستان گفت: چهار دهه از عمر صنعت فولاد خوزستان میگذرد و در بسیاری حوزه ها دچار مرگ تکنولوژی شده ایم. لذا نوسازی واحد فولاد سازی فعلی فولاد خوزستان را دستور کار قرار داده ایم.

بازار؛ گروه صنعت: امین ابراهیمی مدیرعامل فولاد خوزستان در نشست خبری که در حاشیه بیستمین نمایشگاه ایران متافو برگزار شد، گفت: در این گام یکی از پروژه هایی که روی آن تمرکز کرده ایم فولاد سازی شادگان است که قرار است به ۶ میلیون تن برسیم یعنی ۴ میلیون تن فولاد خوزستان و ۲ میلیون تن شادگان؛ ضمن اینکه شادگان را در دو بخش ۸۰۰ هزار تنی و ۱.۲ تنی دیده ایم که ۸۰۰ هزار تن شادگان قرار است شمش تولید کند و ۱.۲ تنی هم قرار است اسلب عریض تولید کند.

ابراهیمی افزود: در این پروژه بالغ بر ۹۰ درصد پیشرفت داشته و سعی داریم تا دی ماه بتوانیم اولین ذوب را از مجموعه شادگان و تا پایان سال هم بتوانیم اولین شمش را از مجموعه شادگان بگیریم و به سبد محصولات صادراتی خود سال آینده شادگان را اضافه کنیم. تمرکز ما در حوزه شادگان تولید محصولاتی است که در فولاد خوزستان توان تولیدش نیست.

وی خاطر نشان کرد: در کنار پروژه شادگان، پروژه های دیگر مانند نیروگاه فولاد خوزستان را در نظر داریم که در قالب طرح ۱۰ هزار مگاواتی توافق نامه ای بین وزارت صمت و وزارت نیرو منعقد شده، هزار مگاوات در تعهد فولاد خوزستان است که تامین اعتبار ۵۲۰ مگا وات آن از طریق صندوق توسعه ملی صورت گرفته است. ضمن اینکه در حال حاضر این پروژه روی ۲۰ درصد پیشرفت است.

ابراهیمی خاطر نشان کرد: در حوزه نیروگاهی هم بحث نیروگاه خورشیدی را در دستور کار داریم. با توجه به الزامی که از امسال لحاظ شده برای صنایع فولادی که ۵درصد قیمت برق را بر اساس نرخ تجدیدپذیر محاسبه می کنند ما یک نیروگاه ۲۰۰ مگاواتی تجدید پذیر را در دستور کار خود قرار داده ایم که در حال برگزاری مناقصه است و امیدواریم تا پایان سال تکلیف برنده مناقصه این نیروگاه هم مشخص شود که بتوانیم در کوتاه ترین زمان آن را هم وارد چرخه بهره برداری و تولید کنیم.

مدیرعامل فولاد خوزستان با تاکید بر اینکه یکی از مهمترین پروژه ها ما نوسازی خط خواهد بود گفت: برای کوره ۷ فولاد خوزستان برنامه داریم با توجه به اینکه ۴ دهه از عمر صنعت فولاد خوزستان می گذرد و ما در خیلی از حوزه ها دچار مرگ تکنولوژی شدیم لذا باید حتما از تکنولوژی های جدید روز دنیا استفاده کنیم و از مزایای این تکنولوژی ها که در حوزه انرژی و محیط زیست هست بهره مند شویم. بنابراین نوسازی واحد فولاد سازی فعلی فولاد خوزستان را در دستور کار قرار د اده ایم که کوره ۷ را در مدار قرار دهیم. در نهایت به صورت جفت جفت کوره از مدار خارج کنیم و در نهایت مجموعه فولاد خوزستان ار ۶ کوره فعلی به ۴ کوره با ظرفیتی بالاتر از ظرفیت فعلی برسد. با این شرط که در این سالها افت ظرفیت تولید را هم نداشته باشیم. در واقع این هم جزو پروژه هایی است که در قابل طرح چهارم گام توسعه فولاد خوزستان دیده شده و در حال پیگیری است.

کد خبر: ۲۵۷٬۸۵۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha