رتبه جهانی فناوری کشور کمتر از رتبه علمی است
معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت:

رتبه جهانی فناوری کشور کمتر از رتبه علمی است

پناهی، معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: رتبه جهانی تولید علم در ایران کمتر از فناوری است.

به گزارش بازار، یونس پناهی معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت امروز یکشنبه در نشست هم اندیشی نخبگان فن آور و شرکت‌های دانش بنیان با حضور وزیر بهداشت گفت: رتبه جهانی ایران در تولید علم ۱۵ است، اما در فناوری درر تبه ۶۰ قرار داریم.

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، افزود: تولید علم باید به تولید فناوری و ثروت تبدیل شود و پژوهش نیز باید برای پاسخ به نیازهای حال و آینده کشور و همچنین سرآمدی در منطقه باشد.

یونس پناهی با تاکید بر اینکه نباید از آخرین فناوری‌ها و علم روز غافل شد، گفت: برای مرجعیت علمی؛ ترجمان دانش لازم است و باید به زبان بومی باشد.

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، گفت: استفاده از آخرین روش‌های درمان و کاهش هزینه‌های نظام سلامت ضروری است.

یونس پناهی با تاکید بر ضرورت ارتباط علمی با کشورهای دیگر گفت: دیپلماسی علمی ضروری است و دانشمندان و پژوهشگران کشور باید در دیپلماسی علمی، منافع کشور را در نظر بگیرند.

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت گفت: برای بهبود اقتصاد دانش بنیان، زیرساخت‌های مناسبی در کشور ایجاد شده است و ۱۵ درصد کل شرکت‌های دانش بنیان کشور به حوزه سلامت مربوط است.

یونس پناهی افزود: از ۱۰ هزار شرکت دانش بنیان حدود ۱۳۰۰ شرکت مربوط به حوزه سلامت دارو و درمان و تغذیه است.

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت با اشاره به مجوز ساخت ۱۵ پارک علم و فناوری که نیازمند زیرساخت است، گفت: ایجاد زیرساخت‌های مناسب به ویژه در دانشگاه‌ها و توجه به علمی که منجر به ثروت شود در اولویت حاکمیتی در حوزه فناوری سلامت است؛ هم اکنون ۱۱۳ مرکز رشد فناوری سلامت، بیش از ۲۸۰۰ شرکت و بیش از ۶۰۰ محصول دانش بنیان داریم.

یونس پناهی در بخش دیگری از سخنانش با تاکید بر ضرورت توجه به صادرات فناوری‌های دانش بنیان حوزه سلامت، افزود: ۱۸ محصول فناور کشورمان صادر می‌شود هرچند خوب است، اما کافی نیست همچنین باید فرهنگ استفاده از تجهیزات و داروی تولید داخل باید در کشور ایجاد شود؛ فرآورده‌های داخلی تولید شده بر اساس شاخص‌های استاندارد باید در کشور مصرف شود.

معاون تحقیقات وزارت بهداشت گفت: نگرش شرکت‌های دانش بنیان باید به سمت صادرات سوق پیدا کند.

یونس پناهی گفت: ثبت ایده لازم است، اما کافی نیست و نباید در ثبت ایده فناوریانه متوقف شویم بلکه باید به تولید ثروت از این فناوری دست یابیم.

کد خبر: ۲۵۷٬۸۵۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha