۴ آذر ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۷
تجمیع منابع مالی برای توسعه تجدیدپذیرها ضروری است
رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی:

تجمیع منابع مالی برای توسعه تجدیدپذیرها ضروری است

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی گفت: اگر قرار است گام بلندی در توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر برداریم ضرورت دارد منابع مالی را تجمیع کرده و به خدمت بگیریم.

به گزارش بازار، محمدصادق خیاطیان در مراسم امضای تفاهم‌نامه همکاری با سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره‌وری برق ایران افزود: اگر قرار است که کار بزرگ احداث ۱۰ هزار مگاوات نیروگاه تجدیدپذیر عملیاتی شود باید منابع مالی آن هم بزرگ باشد.

وی ادامه داد: تجمیع منابع مالی گام‌های بلند را عملی خواهد کرد و برکات زیادی به همراه خواهد داشت.

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی خاطرنشان کرد: موضوع بهره‌وری در کشورمان مغفول مانده است و این امر در بخش انرژی نیز چندان مورد توجه نبوده است.

خیاطیان به امضای تفاهم‌نامه با ساتبا اشاره کرد و گفت: یک بعد این تفاهم‌نامه به موضوع بهره‌وری می‌پردازد که اگر درست به آن پرداخت شود رشد اقتصادی خوبی در کشور رقم خواهد زد.

وی پاسخگویی در بهره‌وری انرژی را پرداختن به انرژی‌های تجدیدپذیر برشمرد و گفت: موضوع توجه به انرژی‌های تجدیدپذیر در دولت مردمی در اولویت قرار گرفته است.

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی ادامه داد: برای این موضوع هم یک اقدام مبارکی برداشته شد که تبدیل به برنامه دولت مردمی هم شد و آن توسعه ۱۰ هزار مگاواتی انرژی‌های تجدیدپذیر است.

خیاطیان افزود: برای توسعه ۱۰ هزار مگاواتی انرژی‌های تجدیدپذیر باید از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان استفاده کرد.

وی خاطرنشان کرد: اگر برای این توسعه ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان نادیده گرفته شود کشور وابسته‌ای خواهیم شد و این برای توسعه امر مبارکی نیست.

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی بر ضرورت به‌خدمت‌گرفتن ظرفیت دانش‌بنیان‌ها برای داخلی‌سازی تجهیزات موردنیاز تأکید کرد و گفت: ظرفیت‌های دانش بینان داخلی را با ساتبا به اشتراک خواهیم گذاشت تا داخلی‌سازی با کمک آنها سرعت گیرد.

خیاطیان ادامه داد: شرکت‌های دانش‌بنیان هم باید هرجا که در این بخش گلوگاهی وجود دارد ورود کرده و با داخلی‌سازی نسبت به برطرف‌کردن نیازها اقدام کنند.

مراسم امضا و مبادله تفاهم‌نامه اعطای تسهیلات ریالی برای توسعه نیروگاه‌های تجدیدپذیر به ارزش ۳۰ هزار میلیارد تومان، بین محمود کمانی معاون وزیر نیرو، رئیس سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره‌وری انرژی برق (ساتبا) و محمدصادق خیاطیان، مدیرعامل صندوق نوآوری و شکوفایی در محل سازمان ساتبا امضا و مبادله شد.

این تفاهم‌نامه به‌منظور اعطای تسهیلات به پروژه‌های تجدیدپذیر از جمله قراردادهای عرضه برق سبز، نیروگاه‌های خود تأمین صنایع و نیروگاه‌های تجدیدپذیر واقع در شهرک‌های صنعتی و همچنین شهرک‌های تخصصی خورشیدی و تأمین منابع مالی به ارزش ۳۰ هزار میلیارد تومان طی ۵ سال بین ساتبا و صندوق نوآوری و شکوفایی امضا و مبادله شد.

کد خبر: ۲۵۷٬۶۹۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha