۴ آذر ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۶
پویش گرامیداشت روز جهانی خاک راه‌انداری شد| تامین منابع اعتباری در برنامه هفتم توسعه
دبیر اجرایی مراسم گرامیداشت روز جهانی خاک:

پویش گرامیداشت روز جهانی خاک راه‌انداری شد| تامین منابع اعتباری در برنامه هفتم توسعه

دبیر اجرایی مراسم گرامیداشت روز جهانی خاک از برگزاری مراسم گرامیداشت این روز در سطح ملی و استانی با هدف افزایش فرهنگ عمومی و بهره‌برداران در زمینه اهمیت حفاظت از خاک خبر داد.

به گزارش بازار، علیرضا پرستار افزود: این مراسم ۱۴ آذر در محل وزارتخانه برگزار می‌شود و در سطح استان‌ها نیز مراسم از ۱۱ آذر آغاز می‌شود و به مدت یک هفته ادامه خواهد داشت.

دبیر اجرایی مراسم گرامیداشت روز جهانی خاک اظهار داشت: از سال ۲۰۱۲ سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد (فائو) پنجم دسامبر برابر با ۱۴ آذر را به عنوان روز جهانی خاک و سال‌های ۲۰۱۵ تا ۲۰۲۴ را دهه جهانی خاک اعلام کرد.

وی تصریح کرد: مراسم گرامیداشت روز جهانی خاک در ایران با محوریت معاونت آب و خاک در سطح کشور هر سال برگزار می‌شود و امسال نیز این مراسم با حضور وزیر جهاد کشاورزی، معاون رییس جمهوری و نزدیک به ۶۰۰ تن از مسوولان و تشکل‌ها از ساعت هشت تا ۱۲ ظهر برگزار می‌شود.

پرستار گفت: در این مراسم، صحبت ما بیشتر با بهره‌برداران عرصه برای حفاظت از خاک و مسوولان برای تامین منابع مورد نیاز در طول برنامه هفتم توسعه است.

دبیر اجرایی مراسم گرامیداشت روز جهانی خاک تصریح کرد: امسال با ارسال نامه‌ای به دفتر نماینده ولی‌فقیه در وزارت جهاد کشاورزی، خواسته‌ایم ائمه جمعه در سطح کشور درباره اهمیت حفاظت خاک در امنیت غذایی با مردم صحبت کنند و نمایندگان ولی‌فقیه نیز در این مباحث و فرهنگ‌سازی مشارکت داشته باشند.

پرستار، به راه‌اندازی پویش ملی گرامیداشت هفته و روز جهانی خاک در فضای مجازی و در پیام‌رسان ایتا اشاره کرد و گفت: استان‌های کشور همه فعالیت‌های شاخص خود را در هفته و روز جهانی خاک در این پیام‌رسان به اشتراک می‌گذارند.

دبیر اجرایی مراسم گرامیداشت روز جهانی خاک، انتخاب شعار روز جهانی خاک با عنوان «خاک و آب، منشا زندگی» را ابتکاری از سوی سازمان فائو دانست و اذعان داشت: این شعار در واقع اهمیت خاک در کنار آب را از سوی این سازمان بین‌المللی نشان می‌دهد.

پرستار در همین حال، قانون حفاظت خاک را محور اصلی اقدامات وزارت جهاد کشاورزی در حوزه خاک دانست و افزود: این قانون که در سال ۱۳۹۵ به تصویب رسید.

کد خبر: ۲۵۷٬۶۹۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha