۴ آذر ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۳
رابطه نرخ جهانی سنگ‌آهن و رشد قیمت مسکن چین

رابطه نرخ جهانی سنگ‌آهن و رشد قیمت مسکن چین

به سبب بهبود نسبی حاصل شده در بخش مسکن چین و تقویت تقاضای این کشور در هفته‌های گذشته شاهد رشد قیمت در زنجیره فولاد بودیم.

به گزارش بازار، در هفته‌ای که گذشت نرخ سنگ‌آهن عیار ۶۲ درصد چین با حدود ۳ درصد رشد از ۱۳۵ سطح دلار گذشت. آخرین بار این قیمت در تیر ماه ۱۴۰۱ دیده شده بود.

با توجه به بهبود پاییزه بخش مسکن چین به کمک حمایت‌های دولت و کاهش کم‌سابقه ذخایر سنگ‌آهن این کشور به پایین‌ترین سطح ۷ ساله، قیمت این کالا در هفته‌های اخیر رشد کرد. معامله‌گران آتی برای ابتدای ۲۰۲۴ پیش‌بینی خود را برای قیمت این محصول از ۱۲۰ دلار به ۱۴۰ دلار رشد دادند.

به سبب بهبود نسبی حاصل شده در بخش مسکن چین و تقویت تقاضای این کشور در هفته‌های گذشته شاهد رشد قیمت در زنجیره فولاد بودیم؛ در این راستا محصول شمش فولادی CIS با ۷% رشد از ۴۶۰ دلار به ۴۹۵ دلار رسیده است.

در نمودار ذیل رابطه نرخ جهانی سنگ‌آهن و رشد سالانه قیمت مسکن چین را ملاحظه می‌کنید. در بخش مسکن چین در ماه‌های اخیر با ثبات قیمت شرایط رکودی حاکم بوده است. اما انتظار می‌رود با توقف رشد نرخ بهره فدرال و کاهش فشار بر بهای تمام شده بخش مسکن شاهد ایجاد رونق نسبی در معاملات و بهبود تقاضا در این بخش باشیم.

رابطه نرخ جهانی سنگ‌آهن و رشد قیمت مسکن چین

کد خبر: ۲۵۷٬۶۵۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha