تولید ۳ هزار و ۵۰۰ دستگاه ماشین آلات سنگین در کشور
معاون صنایع ماشین آلات و تجهیزات وزارت صمت اعلام کرد

تولید ۳ هزار و ۵۰۰ دستگاه ماشین آلات سنگین در کشور

­موسوی، معاون صنایع ماشین آلات و تجهیزات وزارت صمت گفت: در سال گذشته ۳ هزار و ۵۰۰ دستگاه ماشین آلات راهسازی و معدنی در کشور تولید کردیم.

به گزارش بازار، سید محمد موسوی با اشاره به نوسازی ماشین آلات راهسازی‌, گفت: در حوزه ماشین آلات معدنی و راهسازی، ۱۵ هزار ماشین آلات فرسوده بالای ۲۰ سال عمر را داریم. به همت بخش خصوصی ۱۰ شرکت توانمند ایرانی، توانستند در سال ۱۴۰۱ به نسبت سال ۱۴۰۰، صد در صد رشد تولید داشته باشند که ۳ هزار و ۵۰۰ دستگاه ماشین آلات راهسازی و معدنی در کشور تولید کردیم.

به گفته معاون صنایع ماشین آلات و تجهیزات وزارت صمت، این روند رشد را امسال هم خواهیم داشت و برنامه ریزی برای رشد ۴۰ درصدی تولید را طراحی کرده ایم.

وی با بیان اینکه در سه سال آینده ما نوسازی ماشین آلات معدنی و راهسازی را خواهیم داشت، گفت: عمده مشکل شرکت‌های تولیدی، تامین مواد اولیه است که امیدوارم برنامه ریزی‌هایی که برای تامین مواد اولیه داشته ایم، یک رویکرد مناسبی را برای تولید ریل گذاری کنیم.

موسوی می‌گوید: بازارهای صادراتی، مهم‌ترین هدف برای تولیدکنندگان ایرانی است تا بتوانند از محل صادرات، به ارزآوری برسند.

به گفته معاون صنایع ماشین آلات و تجهیزات وزارت صمت، در هفته آینده نمایشگاه اوراسیا برگزار خواهد شد. ایران موفق به امضای تفاهم نامه تجاری با آن‌ها شده که شامل کشورهای روسیه، بلاروس، ارمنستان، قزاقستان و قرقیزستان می‌شود، ۲۵۰ میلیارد دلار واردات این کشورهاست.

کد خبر: ۲۵۷٬۶۱۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha